Rolowanie-Czy-warto

Trening rehabilitacyjny

Najważniejsze jest zdrowie, a kontuzje odbierają nam możliwość cieszenia się aktywnością fizyczną. Dzięki nowoczesnym technikom mobilizacyjnym z użyciem specjalnych piłek i foam rollerów, odpowiednim sposobom rozciągania i wyciszania organizmu pomogę ci być sprawniejszym, unikać kontuzji i szybciej regenerować się po treningach. Nauczę Cię także tak trenować by stopniowo wzmacniać stawy i unikać kontuzji w przyszłości. Nie chodzi tutaj o stricte trening rehabilitacyjny ale o dodanie jego elementów do Twoich treningów, tak by zniwelować pewne ograniczenia i zabezpieczyć ciało przed kontuzjami na przyszłość.

Musze jednak zaznaczyć, że nie jestem rehabilitantem. Pomogę Ci uniknąć kontuzji ale jeśli już Ci się jakaś przydarzyła – zdecydowanie polecam kontakt ze specjalistą i przeprowadzenie wstępnej rehabilitacji, a dopiero po niej rozpoczynanie trenowania.

Jakie metody warto wykorzystywać by trening rehabilitacyjny spełnił swoją rolę ?

 

Na pewno nie powinno się robić rozciągania statycznego przed treningiem. W ogóle nie ma co traktować takiej formy rozciągania jako podstawowego i kluczowego elementu treningu. Więcej o tym możecie poczytać w tym artykule : Czy musimy się rozciągać ? W większości przypadków lepiej się sprawdzą techniki mobilizacyjne na przykład rolowanie z foam rollerem albo inne użyteczne formy. Czasem istotne będą konkretne ćwiczenia na poprawę podstawowych wzorców ruchowych. Nauczę Cię jak to wszystko zrobić prawidłowo.

 

Co zyskujemy wprowadzając elementy treningu rehabilitacyjnego

 

 

  • Wzmocnienie osłabionych grup mięśniowych. Ochroni nas to przed ich urazami.
  • Poprawę mobilności, czyli zwiększenie zakresu ruchów
  • Ochronę stawów. Teraz ryzyko kontuzji będzie o wiele mniejsze. Prawie zerowe.
  • Pozbycie się wielu dolegliwości bólowych.
  • Poprawa ogólnej sprawności.

 

 

Ostatnie wpisy w tym temacie na moim blogu:

Rolowanie. Czy warto?

2019-05-07 11:08:10

Jak trenować słabe grupy mięśniowe

2018-10-18 10:01:56

Jak stracić zdrowie

2018-02-24 06:00:18

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Możesz używać następujących tagów HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>