Plan treningowy dla ciebie - Trener Personalny Warszawa - Mateusz
2004
post-template-default,single,single-post,postid-2004,single-format-standard,theme-bridge,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,columns-4,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive
 
Plan-treningowy-dla-Ciebie

Plan treningowy dla ciebie

Jaki powinien być Twój plan treningowy ? Dostosowany do ciebie ! No i koniec artykułu. Teraz wrzucę go na mój blog i poczekam, czy wpłynie to korzystnie na pozycjonowanie strony. A tak na poważnie, jest to temat, który mimo prawdziwości powyższego stwierdzenia, warto rozwinąć. Mam nadzieję, że w tym artykule pomogę Ci znaleźć najlepszy plan treningowy dla ciebie.

Jak zazwyczaj jest, gdy układasz plan treningowy dla Ciebie

             Jak wiadomo, w Internecie możemy znaleźć sporo planów treningowych. Wiele z nich będzie za darmo ale za niektóre trzeba będzie płacić – zwykle nie zbyt duże pieniądze. Logiczne jest, że jeśli chcemy coś wyższej jakości to powinniśmy zapłacić, jednak w przypadku planów treningowych wcale nie musi tak być. Można znaleźć sporo dobrych planów zarówno za darmo jak i za pieniądze i trudno powiedzieć, czy te płatne są lepsze. Cudów nie będzie. Są pewne podstawowe zasady i przesadne udziwnienie prostego planu przyniesie raczej efekty odwrotne do zamierzonych.

             Problem polega na tym, że ktoś kto dopiero zaczyna przygodę ze sportem albo po prostu nie chce poświęcić zbyt dużo czasu na edukowanie się w tej dziedzinie, raczej będzie miał problem z zweryfikowaniem, czy znalezione plany są dobre czy złe. Gdy ktoś nie ma z tym problemów to po prostu sam sobie rozpisze najlepszy plan. Tak więc jak mają to ogarnąć osoby nie posiadające odpowiedniej wiedzy ?

Plan treningowy dla Ciebie – co jest kluczowe ?

             Tak naprawdę plan treningowy powinien być dostosowany do trzech rzeczy :

  1. Celu treningowego
  2. Poziomu trenującego
  3. Możliwości trenującego

Cel treningowy

tak naprawdę jest rzeczą najważniejszą. To dość oczywiste, że ktoś kto chce wygrywać maratony nie będzie trenował tak samo jak osoba mażąca o dużej sile i poprawie sylwetki. Niektóre cele są w dużym stopniu ze sobą zbieżne, jak na przykład praca nad siłą i poprawą sylwetki, choć wraz ze wzrostem naszego zaawansowania warto będzie się zdecydować na ściślejszą specjalizację. Niektóre rzeczy jednak po prostu zaburzają się wzajemnie jak poprawa siły i wytrzymałości. Da się ulepszyć je w znacznym stopniu ale nie warto na pewno robić tego jednocześnie , a i na dłuższą metę w poszczególnych rzeczach osiągniemy dużo mniej niż koncentrując się na konkretnych elementach. Przykładem na to niech będzie, że wyczynowi biegacze długodystansowi nie będą zbudowani jak kulturyści.

             Co więc mamy robić ? Określmy z w miarę jak największą dokładnością co chcemy osiągnąć i dobierzmy trening tak by nas do tego jak najskuteczniej zaprowadził. Skąd wziąć wiedzę ? Jest sporo dobrej literatury dotyczącej konkretnych rodzajów treningu. Chcecie bym wam coś polecił ? Po prostu napiszcie do mnie. Najprostszym rozwiązaniem będzie oczywiście znalezienie dobrego i doświadczonego Trenera, który powie Wam co robić.           

Poziom trenującego

On także ma zasadnicze znaczenie. Ktoś kto dopiero zaczyna nie powinien stosować tych samych rozwiązań co osoba bardzo doświadczona w treningach pod konkretną specjalność. Na przykładzie treningu kształtującego sylwetkę : Zaawansowany będzie pracował nad rozwojem konkretnych mięśni i dopracowaniem szczegółów sylwetki, a poczatkujący powinien się przede wszystkim nauczyć prawidłowego wykonywania podstawowych wzorców ruchowych i przyzwyczaić organizm do wysiłku fizycznego. Użyteczne będzie również wzmocnienie mięśni stabilizacyjnych, tak by zwiększyć nasze bezpieczeństwo przy bardziej wymagających ćwiczeniach i z wykorzystaniem dużych obciążeń.

             Jeśli zaczynamy to nie próbujmy kopiować treningów mistrzów albo nawet osób o wiele bardziej od nas doświadczonych. Dowiedzmy się od czego powinniśmy zacząć, a potem systematycznie podnośmy sobie poprzeczkę tak by stale robić postępy. Z czasem, plany dla zaawansowanych będą już w naszym zasięgu.

Nasz poziom wytrenowania

             No i na koniec zastanówmy się nad możliwościami trenującego. Każdy z nas ma inną genetykę i co za tym idzie różnimy się anatomią i predyspozycjami fizycznymi. To co sprawdzi się dobrze u jednego nie musi działać na drugiego. Niektóre ćwiczenia dla osób obdarzonych pewnymi warunkami fizycznymi po prostu będą mało skuteczne, a czasem nawet niebezpieczne. W takiej sytuacji warto poszukać godnych zamienników.

             Ważne również by obserwować reakcje organizmu na konkretne rozwiązania. Jednemu może pasować większy ciężar i mniej powtórzeń. Kto inny osiągnie lepsze efekty wykonując nieco więcej ruchów w każdej serii. Niektórzy mogę dobrze znosić dłuższe interwały, gdy inni lepiej zareagują na krótszy wysiłek ale jeszcze bardziej intensywny.

             Niezaprzeczalnym faktem jest to, że mamy do jednych rzeczy predyspozycje, a do innych możemy mieć antytalent. W takiej sytuacji zadajmy sobie pytanie, czy chcemy poprawiać to co nam idzie najlepiej (warto tak robić jeżeli chcemy mieć wyniki w konkretnym sporcie), czy po prostu chcemy zrealizować nasz wymarzony cel i jesteśmy pogodzeni z tym że może iść nam to opornie.

Planowanie

             Jak można to wszystko zaplanować ? Niektóre rzeczy można po prostu wywnioskować z wyglądu trenującego albo na podstawie podstawowych testów. Na dłuższą metę jednak potrzebne będzie testowanie co się u nas dobrze sprawdza, a co nie.

             Tak więc jak widać, nie ma czegoś takiego jak uniwersalny plan treningowy. Można na początku pobrać albo kupić dobry plan, dostosowany do naszego obecnego poziomu i celu ale z czasem i tak będzie trzeba obserwować jak on na nas działa. Jeśli nie da efektów to po prostu zmieńmy go na inny. Jeśli nie pasują nam w nim konkretne elementy to modyfikujmy je pod siebie. Trzeba jednak uważać by z tym nie przesadzić. Są pewne zasady, których po prostu nie można zmieniać jeśli chce się osiągnąć konkretny cel.

             Dobrze sprawdzić się może pomoc dobrego i doświadczonego Trenera, który będzie potrafił dostosować plan treningowy do naszych możliwości ale i modyfikować go zależnie od osiąganych przez nas efekty.

             Gdy nie mamy żadnej wiedzy, lepiej darujmy sobie pobieranie gotowych rozwiązań z Internetu. Jest mała szansa, że będziemy mieć tyle szczęścia by trafić to co dla nas dobre. Zdecydowanie lepiej skorzystać z czegoś co wyjaśni nam podstawowe zasady trenowania i przedstawi jedynie przykładowe plany dla konkretnych celów i poziomów zaawansowania.

             Potrzebujecie dodatkowej pomocy ? Po prostu pytajcie mnie w komentarzach albo w wiadomości tutaj : Facebook

Plan treningowy dla ciebie – podsumowanie

             Tak więc jaki będzie najlepszy plan treningowy dla ciebie ? Oczywiście dostosowany do Ciebie. Nie dam Wam uniwersalnych planów, bo to nie realne ale postaram się naprowadzić Was na właściwą drogę. Prawda jest jednak taka, że kluczowe będzie przede wszystkim rozpoczęcie trenowania. Z czasem i tak dowiemy się co nam najlepiej pasuje, a nasza wiedza dotycząca treningu pod konkretne cele będzie stale rosnąć. Jeśli wiecznie będziemy się zastanawiać to najprawdopodobniej w ogóle nie zaczniemy i nic nie zmienimy.

Tak więc testujmy na sobie różne plany, metody czy rozwiązana treningowe  i sprawdzajmy co będzie najskuteczniejsze dla nas. Oczywiście trzymając się najważniejszych zasad zależnych od naszego celu. Chcecie dowiedzieć się więcej o podstawowych zasadach treningu albo potrzebujecie mojej pomocy w ogarnięciu odpowiedniego planu dla Was ? Zapraszam tutaj : Trener Personalny Warszawa            

Chętnych na treningi personalne ze mną zapraszam do siłowni Cityfit w Warszawie. Oczywiście dostosuje plany treningowe pod Wasze potrzeby.

Mateusz  

No Comments

Post A Comment