najwieksze-problemy-podczas-kwarantanny

Największe problemy podczas kwarantanny

Niestety przez całą sytuację, w której się znaleźliśmy, pojawiają się nowe, dotąd rzadko spotykane problemy z którymi musimy sobie dać radę. Ja nie będę tutaj udawał psychologa, więc zajmę się tylko tymi problemami, które są związane z naszą formą fizyczną, a właściwie jej utratą. Teraz niezwykle ważne dla nas będzie zminimalizowanie szkodliwych dla zdrowia zachowań, tak by stracić jak najmniej z naszej z trudem wypracowanej formy. Zapraszam do przeczytania i zastanowieniem się czy nie popełniamy tych błędów. Z czasem ich konsekwencje mogą być dla nas dramatyczne, więc nie radzę tego ignorować.

 

Nowa trudna sytuacja

 

Już kilkakrotnie pisałem, że moim zdaniem te wszystkie środki ostrożności są przesadzone. Ludzie zagrożeni koronawirusem powinni sami być świadomi, że trzeba się izolować i dbać o zdrowie. Nieorganizowanie imprez masowych to oczywiście dobre posunięcie. Ale zamykanie wszystkiego co się da? I tak tyle ludzi panikowało, że w kawiarniach, czy restauracjach było wyjątkowo mało osób,  tak że szanse na rozprzestrzenianie się wirusa były mniejsze niż na ulicy (gdzie niestety ludzi jest teraz chyba więcej niż kiedykolwiek).

Obroty może by spadły nawet o 80% ale przynajmniej wiele firm mogłoby przetrwać. A po co Kampinos zamykać? Tego to ja już zupełnie nie rozumiem. Tam nawet w normalnej sytuacji często spotyka się jedną osobę na godzinę, a czy ludzie pójdą z psem do parku czy do Kampinosu, na jedno wyjdzie. Chociaż nie. W parku zagęszczenie ludzi będzie zawsze o wiele większe. Nie mogę się pozbyć przekonania, że w tym wszystkim chodzi głównie o politykę, a nie ochronę zdrowia ludzkiego.

 

Ale starczy już tego. Sytuacja jest jaka jest i musimy zrobić wszystko co się da by stracić na niej jak najmniej. Teraz wielu z nas siedzi cały czas w domach, więc ma bardzo mało ruchu. W takich sytuacjach pojawia się nuda. Aby z nią walczyć siedzimy przed telewizorem albo komputerem, często jedząc coś niezdrowego. Nie wiem jakie są statystyki ale podejrzewam, że mocno też wzrosło spożycie alkoholu. Jak wiadomo dla naszego zdrowia i wagi to fatalnie.

 

Bardzo ważne teraz będzie byśmy uświadomili sobie tych kilka potencjalnych problemów i robili wszystko by uniknąć ich negatywnych, zgubnych dla naszego zdrowia efektów. Oto kilka z nich.

 

Absolutny brak ruchu

 

Wiem, wiem. #Zostańwdomu itd. Problem w tym, że nie wychodząc prawie wcale może i nie ryzykujemy złapania koronawirusa ale za to niszczymy nasze zdrowie w inny sposób. Gdy nasza aktywność spada prawie do zera, cały organizm będzie funkcjonował źle. Staniemy się słabi i schorowani, a jeśli epidemia i tak się rozprzestrzeni, to zachorujemy o wiele łatwiej i choroba będzie dla nas o wiele cięższa.

 

Spacerowanie, czy spotykanie się na mieście w dużych grupach może być potencjalnie niebezpieczne. No ale spacer z psem albo bieganie w terenie? Nie popadajmy w paranoję! I tak ludzie nie potrafią usiedzieć w domu, a że teraz nie mają pracy i nie są zmęczeni, po południu na mieście przemieszcza się więcej osób niż kiedykolwiek. Rano jest pusto tylko dlatego, że teraz większość dłużej śpi.

 

Skorygowano ostatnie obostrzenia i można spacerować albo biegać. Zróbmy to! Unikajmy zatłoczonych miejsc ale bieganie to obecnie może być zbawienna aktywność dla naszego zdrowia. Lepiej będzie funkcjonować nasze serce, płuca i zrzucimy trochę zbędnych kilogramów. Uda nam się także utrzymać poziom kondycji. Złapanie wirusa biegając samemu jest najprawdopodobniej nierealne, więc nie traktujmy tego jako wymówki. Jeśli naprawdę się boimy, czego nie rozumiem, to kupmy sobie rower stacjonarny i potraktujmy to jako inwestycję w nasze zdrowie. Gdy zaprzestaniemy aktywności fizycznej, długofalowo straty i tak będą dla nas o wiele większe, jak zresztą przez cała tą kwarantannę.

 

Dużo niezdrowego jedzenia

 

Kolejny problem i to może nawet poważniejszy. Co wielu z nas robi gdy się nudzi? Je! Zjadamy duże ilości jedzenia, często tylko po to by się czymś zająć. Niestety, zwykle najprostsze i najsmaczniejsze będą niezdrowe rzeczy, jak słodycze, chipsy itd.

 

O tym jak fatalne są dla naszego zdrowia pisałem już wielokrotnie. Teraz tylko zaznaczę, że mogą one zaburzyć funkcjonowanie całego naszego ciała i szybko uczynić nas otyłymi. W skrajnych przypadkach możemy nawet nabawić się cukrzycy.

 

Zróbmy wszystko by ograniczyć spożycie niezdrowych produktów. To niezwykle ważne! Nie niszczmy naszego zdrowia w ten sposób.

 

Wiem, że to trudne. Sam mam duży problem by nie jeść słodyczy. Radzę sobie z nim tak. Jednego dnia jem słodycze w racjonalny ilościach, a następnego dnia nie jem ich wcale. Ten schemat powtarzam, za każdym razem zakładając, że nie jem słodyczy o jeden dzień dłużej. Obecnie jestem przy 4 dniach bez słodyczy i na szczęście tracę potrzebę ich jedzenia.

 

To samo możecie stosować do innych niezdrowych produktów ale pamiętajmy o jednym. Finalnie i tak liczy się całkowita ilość kalorii i niezdrowego jedzenia. Jeśli odstawimy słodycze, a zamiast nich zjadamy chipsy albo lody – może wyjść to dla nas tak samo niekorzystnie. Ograniczajcie albo najlepiej eliminujcie wszystkie niezdrowe produkty.

 

Niekontynuowanie treningów

 

Wiele osób niestety stwierdzi, że przecież nie ma jak ćwiczyć, więc odpuszcza. To ogromny błąd! Nie jest tak, że nic się nie stanie jak odpuścimy trening. Stanie się! A jeśli nie trenujemy przez parę tygodni to możemy stracić prawie wszystko, co z takim trudem wypracowaliśmy. Zdecydowanie tak nie róbmy.

 

Trening w domy nie jest łatwy i praktycznie nigdy nie będziemy mieć tu tylu możliwości co na siłowni, ale przy zaopatrzeniu się w kilka sprzętów dalej możemy poprawiać naszą formę. Nawet jeśli będzie to szło wolniej, to i tak idziemy do przodu. Jeśli nie trenujemy to cofamy się mocno do tyły, a nasze zdrowie jest coraz gorsze. Takie są realia! Jeśli tylko nie wykonujemy jakiś dziwnych i niebezpiecznych dla nas ruchów, to lepiej robić cokolwiek niż nic.

Bardzo ważne by trenować w domu w prawidłowy i skuteczny sposób. Więcej pisałem o tym w artykule ‘Cała prawda o treningu w domu’. Zachęcam do zapoznania się z nim i uniknięcia wielu potencjalnych błędów.

 

Dopiero planujesz rozpocząć treningi na siłowni?
Nie bardzo wiesz jak się do tego zabrać?

przewodnik.po.silowni

A może trenujesz już jakiś czas ale ciągle nie czujesz się pewnie w swoim fitness klubie?

Ten ebook jest dla Ciebie?

Jest to przewodnik po siłowni ale znajdziesz tutaj też opis całego procesu – od wyboru i zapisania się na siłownię, do odbycia pierwszych treningów.

Ten ebook sprawi, że będziesz wiedzieć co masz robić!

Pobierz bezpłatnie już dziś!

POBIERZ EBOOK

Największe problemy podczas kwarantanny – podsumowanie

 

Kwarantanna trwa, więc pozostaje nam robić co się da by poprawiać, a przynajmniej nie niszczyć naszego zdrowia.

 

Mimo wszystko zadbajmy o ruch. Jak boimy się biegać to kupmy chociaż rower stacjonarny i jeździmy na nim 1 – 2 godziny dziennie. To inwestycja w nasze zdrowie.

 

Unikajmy niezdrowych produktów i w ogóle jedzenia z nudów. Teraz mniej spalamy, więc powinniśmy dostarczać mniej kalorii. Niestety zwykle jest odwrotnie. Dodatkowo, produkty takie jak słodycze, chipsy, pizza, alkohol itd. rujnują nasze zdrowie na wielu płaszczyznach.

 

Postarajmy się zrobić co się da by kontynuować nasze treningi w miarę możliwości i utrzymać formę. Nawet spowolnienie jej utraty będzie na dłuższą metę dla nas zbawienne. Jeśli jest taka potrzeba, dokupmy niektóre sprzęty. Zadbajmy też o to by robić prawidłowe treningi. Durne pajacyki i kroki boksera wiele nam nie dadzą, choć nawet to lepsze niż nic.

 

Dodatkowe informacje

 

Na dzisiaj to już wszystko. Mam nadzieję, że uświadomiłem niektórym z Was potencjalne problemy i teraz łatwiej Wam będzie unikać tych kilku błędów, które mogą się przyczynić do zniszczenia waszej formy i co gorsza stany zdrowia.

 

Chcecie pomóc innych? Tak, by oni też uniknęli tych błędów? Udostępnijcie ten artykuł, tak by więcej waszych znajomych mogło go przeczytać. Na stronie jest do tego specjalny przycisk, tak by było łatwiej. Jest ciężko ale zróbmy wszystko co możliwe by zminimalizować straty w tym okresie!

 

Chcecie być na bieżąco z moimi artykułami? Wrzucam je 2 na tydzień. Polubcie mój profil na FB: Trener Personalny Mateusz Grabowski. Tutaj zamieszczam informacje gdy na blogu pojawia się coś nowego.

 

Na treningi obecnie zapraszam Was do mnie. Mam sporo sprzętu jak ławeczka do wyciskania, sztangi, dużo obciążeń albo TRX, więc trening u mnie może być niemal tak skuteczny jak ten na siłowni. Więcej informacji o mnie znajdziecie na mojej stronie: Trener Personalny Warszawa. Zapraszam!

 

Mateusz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Możesz używać następujących tagów HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>