Trwała motywacja - Trener Mateusz Grabowski
31
post-template-default,single,single-post,postid-31,single-format-standard,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,columns-4,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive
 

Trwała motywacja

trwała motywacja

Trwała motywacja

Znacie to ? ‘Możesz osiągnąć wszystko o czym marzysz’ i zdjęcie jakiegoś dobrze zbudowanego typa. Piszę ten artykuł bo uważam, że nie tędy droga ! Motywacja jest ważna ale nic to nie da jeśli szybko ją zyskamy ale nie będziemy potrafili utrzymać i co za tym idzie nie osiągniemy naszych celów. Jak można sobie z tym poradzić ? Przedstawię Wam metodę zaczerpniętą z książki Michaela Pantalona.

Jeśli ktoś powie nam, że wszystko jest możliwe i pokaże zdjęcie albo inny dowód, że jemu się udało możemy się zmotywować ale ten stan potrwa bardzo krótko. Jeśli chodzi o dbanie o wygląd i zdrowie dzięki treningom, najczęściej większość osób po czymś takim podejmuje decyzję, że od jutra zaczyna chodzić na siłownię. Niestety zwykle kończy się to przekładaniem rozpoczęcia aż w końcu rezygnacją. Ci o silniejszych charakterach rozpoczynają treningi ale zazwyczaj rezygnują przed upływem miesiąca ponieważ nie zbliżają się wcale to wzoru ze zdjęcia. Co więcej nie widzą żadnych efektów. Realia są takie, że na wszystko trzeba zapracować. Pierwszy miesiąc to zazwyczaj adaptacja układu nerwowego i hormonalnego. Dopiero po tym nasz wygląd może się zmienić, a zachodzi to bardzo wolno.

Inna sprawa, że motywatorzy ze zdjęć często taki wygląd ‘zrobili’ na środkach dopingujących albo w photoshopie. Dla przeciętnego człowieka taki efekt nie jest możliwy i bez świadomości tego faktu prawdopodobna jest tylko frustracja i rezygnacja z dalszych wysiłków.

Prawda jest taka, że motywację każdy z nas powinien odnaleźć w sobie. Przedstawię tu metodę motywowania siebie i innych dzięki 6 pytaniom motywacji błyskawicznej zaprezentowanej przez Michaela Pantalona w książce „Motywacja. Metoda sześciu kroków”

 

Na początek zwiększamy autonomię rozmówcy. Musi wiedzieć, że to co postanowi, będzie tylko jego decyzją. Następnie zadajemy kolejno 6 pytań :

 

  1. Dlaczego mógłbyś dokonać zmiany ?

Ważne by osoba motywowana zdała sobie sprawę co nią kieruje. Warto drążyć temat zadając  dodatkowe pytania ‘dlaczego’ tak by była szansa dotarcia nawet do najbardziej ukrytych motywacji.  Dodatkowym atutem jest myślenie o korzyściach, a nie o trudnościach.

 

  1. W jakim stopniu jesteś gotowy/a na zmianę ? Oceń w skali od 1 do 10.

Tu motywowani mogą poznać własny poziom motywacji. To pytanie jest wstępem do kolejnego. Wielkość liczby raczej nie ma znaczenia i nie wpłynie na szansę wykonania zadania.

 

  1. Dlaczego nie wybrałeś/aś mniejszej liczby ?

Jest to kolejna szansa na uruchomienie procesu myślowego dlaczego zrobienie czegoś będzie dla kogoś korzystne jednocześnie bez narzucania naszego zdania. Jeśli padnie liczba 1 należy zadać pytanie : Co musiało by się stać żeby 1 zmieniło się w 2 ? To może zwrócić uwagę na rozwiązania pomocne dla rozpoczęcia działania.

 

  1. Wyobraź sobie, że nastąpiła zmiana. Jakie byłyby jej pozytywne skutki ?

Taka wizualizacja pozwoli nam jeszcze raz zrozumieć jak bardzo chcemy zmiany i dlaczego będzie dla nas korzystna. Znowu zwracamy uwagę na to, że osoba motywowana musi sam chcieć zmiany i nikt jej niczego nie narzuca.

 

  1. Dlaczego skutki są dla ciebie ważne ?

Dodatkowe podkreślenie tego co w poprzednim pytaniu. Odnajdujemy tu własną motywację i dzięki wyobraźni możemy poczuć jak korzystna będzie dla nas zmiana.

 

  1. Jaki jest następny krok ?

Gdy jest już motywacja ważne by podjąć działanie. Warto zacząć od małych kroków stopniowo przybliżających nas do celu. Zbyt gwałtowna zmiana może sprawić, że szybko stracimy zapał nie dając rady wykonać założeń. Lepiej działać wolniej ale przemieszczać się do przodu, by utrzymać motywację i w końcu osiągnąć nasz cel. W treningu możemy wyznaczać na przykład takie cele pośrednie :

– Regularnie trenować 3 razy w tygodniu przez miesiąc

-Wyeliminować śmieciowe jedzenie z diety na dwa tygodnie

-Ważyć przez miesiąc produkty spożywcze

I wiele innych.

Testowałem tą metodę w różnych kwestiach na sobie i innych i muszę przyznać, że sam byłem zaskoczony efektami. Jeśli dzięki niej w końcu zmienimy nasze nawyki na zdrowsze, a życie na lepsze to na pewno warto spróbować. Zacznijmy od mniej istotnych  decyzji dnia codziennego aby przejść do tych kluczowych. Dla zainteresowanych polecam przytoczoną książkę „Motywacja. Metoda Sześciu kroków” Michaela Pantalona. Może wreszcie osoby z kupionymi długookresowymi karnetami zaczną chodzić regularnie na siłownie i przestaną szukać wymówek.

Odnośnie samego treningu : Problemy z motywacją mogą się pojawić też gdy już trudno o postępy. Zajrzyj tutaj żeby sprawdzić co wtedy robić

No Comments

Post A Comment

79 − 73 =