FAQ

Pytania i odpowiedzi

1. Ile kosztują treningi?

Pierwszy bezpłatny. Pojedynczy trening 200 pln. Pakiet 10 treningów to koszt 150 pln za trening. Pakiety są płatne z góry (1500 pln).

2. Co muszę wziąć ze sobą na trening?

Strój sportowy. Wodę, Buty na zmianę. Ręcznik. Dobrze mieć własną kłódkę do zamknięcia szafki. Można ją kupić na siłowni albo wypożyczę jedną awaryjną na nasz pierwszy trening.

3. Ile trwa trening?

To zależy od poziomu zaawansowania (z czasem, gdy twoja forma rośnie, na treningu robimy więcej) i czasu potrzebnego dla Ciebie na naukę albo poprawę techniki. Chodzi o wykonanie konkretnego programu treningowego, a nie o wypełnienie czasu. Najczęściej treningi trwają od 50 minut do 70 minut. To zależy też od godziny. Czasem wieczorami trzeba nieco dłużej poczekać na sprzęt i trening trochę się przedłuży.

4. Czy rozpisujesz plany treningowe?

Tak. Piszę plan na każdy nasz wspólny trening. Planuję je długofalowo, dbając o progresję i cykliczność ćwiczeń. Zaznaczam na bieżąco co wychodzi lepiej niż zakładałem, a nad czym trzeba jeszcze popracować. Na bieżąco optymalizuje treningi i dopasowuje je do Ciebie.

5. Czy dam radę fizycznie zrobić trening?

Oczywiście, że tak. Treningi będą dostosowane do twojego obecnego poziomu sprawności. Trzeba jednak wiedzieć, że całkowicie lekko być nie może. W takiej sytuacji nie robimy żadnych postępów, bo nie zmusimy naszego ciała do adaptacji. Trenować powinno się dość ciężko ale nie wskazane będzie bardzo mocne zmęczenie podczas każdej jednostki treningowej. Dążymy do tego by było mocno ale bez odczuwania specjalnego dyskomfortu podczas treningu.

6. Ile treningów powiniennem robić tygodniowo?

To zależy ile masz czasu i jak szybko chcesz robić postępy. Ważniejsza tutaj jest średnia treningów w tygodniu, którą faktycznie wykonałeś. Dla osoby trenującej rekreacyjnie zwykle najlepiej sprawdzają się 3 treningi tygodniowo. Żeby robić stale postępy minimum to średnia 2.0 treningów tygodniowo. Jeśli twoim celem jest inny sport, a trening siłowy ma być tylko uzupełnieniem – dobre efekty dadzą 1 – 2 treningi w tygodniu.

7. W jakich godzinach możemy trenować?

Godzinę kolejnego treningu ustalamy z treningu na trening. Czasem, przy dłuższej współpracy, możemy też zarezerwować stałe godziny w konkretne dni tygodnia. Pracuję od 6:15 do 22:30. Ostatni trening możemy ustalić na 21:30. Trenujemy 6 dni w tygodniu. Tylko niedzielę mam wolną.

8. Co gdy odwołam trening?

Jeśli ma to miejsce więcej niż 24h przed ustaloną godziną treningu – nic się nie dzieje. Jeśli na mniej niż 24h przed – trening, bez względu na powód, przepada. Ja nigdy jeszcze nie odwołałem żadnego treningu i tak pozostanie.

9. Czy siłownia honoruje karty multisport?

Tak, a także kilka innych kart sportowych.

10. Czy muszę dodatkowo płacić za siłownię?

Tak. Można kupić jednorazowe wejście, karnet albo wejść bezpłatnie na kartę multisport i podobne.

11. Czy piszesz jadłospisy?

Nie. Taka forma się nie sprawdza. Uczę Cię na bieżąco zasad zdrowego odżywiania i modyfikujemy to co obecnie jesz, tak by było zdrowo. Dieta musi być taka by dało się ją utrzymywać na co dzień.

12. Co gdy kończy się pakiet treningowy?

Możesz po prostu zakupić kolejny. Jeśli nie to w porządku. Nawet nie pytam czy chcesz więcej treningów by nie stwarzać niepotrzebnej presji. Chcesz dalej ze mną ćwiczyć? Sam mi to powiedz na koniec pakietu 10 treningów.

13. Co gdy zdrowie chwilowo uniemożliwia mi trenowanie?

Poczekam z pozostałymi w pakiecie treningami aż będziesz mógł znowu trenować.

14. Czy muszę prezentować pewien poziom sportowy by zacząć trenować?

Zdecydowanie nie. To tak jakby być chorym i mówić, że pójdę do lekarza jak wyzdrowieję. Im wcześniej zaczniemy treningi, tym lepiej.

15. Jak mam zapisać się na siłownię CityFit?
Najlepiej zrobić to przez ich stronę. Na miejscu też się da ale to może potrwać nieco dłużej. Jeśli masz kartę multisport to przy wejściu trzeba zadzwonić i pokazać ją pracownikowi siłowni.
16. Czy wystawiasz fakturę?
Tak wystawiam fakturę.
17. Jak szybko mogę osiągnąć efekty?

Na to nie ma jednoznacznej odpowiedzi. Siła i sprawność poprawiają się dość szybko. Chudniemy zdrowo najczęściej w tempie 0,5 – 1 kilogram tygodniowo. Budowanie masy mięśniowej to powolny proces i dla poprawy sylwetki potrzebne będą miesiące, a nie dni ani tygodnie. Bardzo dużo zależy tutaj od ilości treningów, twoich predyspozycji i obecnego stanu zdrowia.