Dlaczego trenujacy czesto wygladaja slabo

Dlaczego trenujący często wyglądają słabo?

Do napisania tego artykułu zainspirował mnie dzisiaj widok dwóch biegaczek, które, nie oszukujmy się, wyglądały dość mało atrakcyjnie. Oczywiście nie mam tutaj zamiaru ich atakować. I tak nikt nie ma szans rozszyfrować o kogo może chodzić. Jest też tak, że doceniam wykonywanie jakiejkolwiek pracy. To zawsze lepsze, choćby dla naszej psychiki, niż siedzenie przed telewizorem i jedzenie niezdrowego jedzenia. Niestety jest taka tendencja, że bardzo dużo osób trenujących wcale nie wygląda dobrze. Nie chodzi o to, że nie są jak modele wysokiej klasy. Atrakcyjność oczywiście jest pojęciem względnym. Chodzi o to, że nie wyglądają lepiej niż większość społeczeństwa. Powodem takiego stanu rzeczy są często pewne błędy albo złe przekonania, które warto sobie uświadomić. To właśnie o tym napiszę ten artykuł. Dla mnie jest po prostu szkoda gdy ktoś pracuje nad sobą, a efektów nie widać. Czasem zmiana jednaj rzeczy może robić bardzo dużą różnicę. Dlaczego trenujący często wyglądają słabo? Oto kilka powodów. Czytajcie dalej.


Jeśli chcecie dowiedzieć się więcej o problemach z odchudzaniem, zapraszam do przeczytania tego artykułu : Dlaczego nie mogę schudnąć

 

 

Za mało wysiłku fizycznego

 

Dlaczego trenujący, tak często, nie mają zadowalających efektów? No przecież coś robią, a wiele osób wcale nie trenuje i jakikolwiek wysiłek fizyczny to dla nich problem. Niestety niektórzy mają takie przekonanie, że jak już zrobią jakiś trening to od razu będą wyglądać rewelacyjnie. Jak trenują to w kilka tygodniu naprawią to co ‘psuli’ przez lata i jeszcze będą wyglądać dużo lepiej niż kiedykolwiek i ktokolwiek.

 

Niestety, prawda jest taka, że dla jakichkolwiek wyraźniejszych efektów z treningów trzeba ba prawdę wykonać dużą pracę. Mocno to upraszczając, dla zbudowania atrakcyjnie ukształtowanej sylwetki powinniśmy robić do najmniej 3 treningi w tygodniu, a lepiej gdy będą 4 (3 siłowe i jeden interwałowy). Dopiero takie podejście i to przy dobrym poziomie odżywiania, może nam dać naprawdę spektakularne efekty ale to i tak najczęściej po kilku latach trenowania. Oczywiście robiąc mniej też coś zyskamy. Na przykład nie utyjemy bardziej. Tylko czy to jest wystarczająco motywujące ?

 

Treningi muszą też mieć wystarczająco wysoką intensywność. Truchtanie po parku nie wystarczy. Lekkie aeroby na siłowni raczej też nie. No chyba, że zrobimy tego jakieś 10 godzin w tygodniu ale kto ma tyle czasu i komy się chce ? Można szybciej i skuteczniej ale trzeba się liczyć ze sporym wysiłkiem fizycznym. W końcu, by wywołać zmianę nasz organizm musi dostać na tyle silne bodźce, by został zmuszany do podniesienia swojego poziomu. Tak się dzieje dlatego że w przyszłości będziemy mogli łatwiej znieść taki wysiłek. Jak widać, mało intensywne treningi po prostu wiele nie pomogą.

 

Niewłaściwie dobrany trening do naszych celów

 

To też częsta przyczyna braku efektów i rozczarowań. Konkretne metody treningowe dają konkretne rezultaty. Na przykład, jeśli chcemy budować masę mięśniową, najlepiej się sprawdzi trening siłowy. Jeśli chcemy redukować nadmiar tkanki tłuszczowej, najskuteczniejszy będzie trening siłowy i interwałowy. Jeśli chcemy to wszystko osiągnąć, a robimy typowe treningi na wytrzymałość albo tylko lekkie aeroby to nie dziwmy się, że efekty będą mało zadowalające.

 

Brak regularności i progresji

 

To jest niestety podstawowy błąd. Bez regularnego trenowania możemy praktycznie zapomnieć o jakichkolwiek poważnych efektach. Bez ciągłego podnoszenia sobie poprzeczki, nie zmusimy naszego ciała do adaptacji i postępy, zarówno jeśli chodzi o osiągnięcia jak i wygląd, przestaną dalej zachodzić.

 

Załóżmy sobie najlepiej jakąś ilość treningów w tygodniu (minimum dwa ale lepiej więcej) i konsekwentnie je wykonujmy. Będzie oczywiście miejsce na przerwę wakacyjną albo krótszą świąteczną ale to tak po roku intensywnego trenowania. Jeśli nie zrobimy kilku zaplanowanych treningów rocznie, to świat się prawdopodobnie nie zawali. Ale jeśli trenujemy metodą tydzień treningów i dwa tygodnie przerwy, to o dobrych efektach z tego wszystkiego możemy zapomnieć.

 

Więcej o tym jak ważna jest regularność możecie poczytać tutaj : Nieregularne trenowanie

Ignorowanie diety

 

Często można usłyszeć, że dieta jest najważniejsza. Tak naprawdę to zarówno dieta jak i trening są bardzo ważne. Faktem jednak jest, że mając dodatni bilans kaloryczny nie schudniemy. Mając ujemny bilans kaloryczny nie będziemy efektywnie budować masy mięśniowej. Takie są realia. Trudno to wszystko regulować tylko treningami. Nie doradzam żadnych restrykcyjnych diet ani tym bardziej takich idiotyzmów jak detoksy sokowe. Warto jednak orientować się ile zjadamy i w razie potrzeb modyfikować kaloryczność naszej diety. Bez tego dobrych efektów sylwetkowych raczej nie będzie.

 

Za dużo niezdrowych produktów w diecie

 

Ten punkt jest oczywiście mocno powiązany z poprzednim. Niezdrowe produkty jak słodycze, fast foody, chipsy, lody i wiele innych, nie tylko dostarczą nam ogromne ilości kalorii ale też zaburzą wiele procesów zachodzących w naszym ciele. Efektem tego może być gorszy wygląd i trudności z utratą wagi. Naprawdę warto te niezdrowe produkty w dużym stopniu wyeliminować. Jeśli to jest na początku za trudne to ograniczajmy je stopniowo. W końcu będziemy potrafili bez nich żyć, a nasz organizm z pewnością nam za to podziękuje.

 

Problemy zdrowotne

 

Czasem możemy na przykład mieć pewne problemy z tarczycą. Jednym z takich schorzeń, które mogą nam drastycznie utrudnić odchudzanie, jest choroba Hashimoto, o której możecie przeczytać klikając w link. Innym razem możemy mieć problem z insulinoopornoscią, na którą może pomóc trening i odpowiednia dieta. Jeśli podejrzewamy, że coś może być nie tak, to warto się przebadać. Często odpowiedni lek albo uzupełnienie niedoborów pewnych substancji w organizmie może sprawić, że nasze postępy mocno przyspieszą.

 

Często jednak brak efektów wynika jednak z naszych błędów. Najpierw sprawdźmy, czy mamy dopracowane wszystkie inne kluczowe kwestie. Jeśli, mimo to, nasze efekty nie są zadowalające to może czas na wizytę u lekarza?

Pech

 

Tak to niestety jest, że niektórzy mają nieco wolniejszy metabolizm i siedzącą pracę przy komputerze, z czym akurat trudno cokolwiek zrobić. Czy więc ktoś taki nie ma szans dobrze wyglądać. Zdecydowanie nie. Każdy może w ogromnym stopniu poprawić swój wygląd i stan zdrowia. Niektórzy po prostu będą potrzebować więcej treningów i bardziej restrykcyjnej diety. Zawsze jednak można dużo zmienić na lepsze. Użalanie się nad swoim pechem nie ma tu sensu, bo i tak nic to nie zmieni. Po prostu trzeba działać. Może i nie będzie się mistrzem sylwetki plażowej ale nie zawsze warto się ścigać. Prawie każdy może wyglądać lepiej niż ponad 99% społeczeństwa i tego się trzymajmy.

 

Dopiero planujesz rozpocząć treningi na siłowni?
Nie bardzo wiesz jak się do tego zabrać?

przewodnik.po.silowni

A może trenujesz już jakiś czas ale ciągle nie czujesz się pewnie w swoim fitness klubie?

Ten ebook jest dla Ciebie?

Jest to przewodnik po siłowni ale znajdziesz tutaj też opis całego procesu – od wyboru i zapisania się na siłownię, do odbycia pierwszych treningów.

Ten ebook sprawi, że będziesz wiedzieć co masz robić!

Pobierz bezpłatnie już dziś!

POBIERZ EBOOK

Dlaczego trenujący często wyglądają słabo – podsumowanie

 

No to już wszystkie, moim zdaniem, najczęstsze powody przez które trenujący nie mają efektów albo te efekty są zdecydowanie poniżej oczekiwań. Jeśli zechcesz dodać coś do tej listy to pisz śmiało w komentarzach. Kluczowe będzie by tych błędów unikać, gdy zaczynamy, albo je wyeliminować jeśli efekty są dla nas zdecydowanie niezadowalające, a już trenujemy od jakiegoś czasu. Szkoda, jeżeli przez kilka takich rzeczy, nie możemy osiągnąć tego co chcemy. Kluczowa tutaj jest świadomość. Gdy ją mamy to już reszta będzie przede wszystkim zależeć od naszej pracowitości i konsekwencji w tym co robimy. No ewentualnie warto zbadać, czy z naszym zdrowiem jest na pewno ok. Możemy mieć na przykład problemy z tarczycą. Nie przesadzajmy jednak. Często problem jest gdzie indziej ale w razie wątpliwości warto sprawdzić jak jest.

 

Mam nadzieję, że pomogłem przynajmniej kilku osobom coś zmienić i zaczniecie mieć efekty szybciej. Jeśli uznacie ten artykuł za przydatny, udostępnijcie go proszę, tak by inni też mogli skorzystać. Być może ktoś w końcu wyeliminuje jakiś błąd i osiągnie to co sobie wymarzył.

 

Chętnych na treningi personalne ze mną zapraszam do siłowni CityFit w Warszawie. Tutaj masz wszystkie informacje: Treningi personalne Warszawa. A jeśli chcecie mi zadać jakieś pytanie, to możecie na przykład wysłać wiadomość tutaj : Facebook.

 

             Życzę Wam tylko skutecznych treningów i osiągnięcia waszych celów tak szybko jak się tylko da ale z poprawą, a nie pogorszeniem Waszego zdrowia.

Mateusz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

Możesz używać następujących tagów HTML

<a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>