Cudowne metody treningowe - Trener Personalny Warszawa - Mateusz
2340
post-template-default,single,single-post,postid-2340,single-format-standard,theme-bridge,woocommerce-no-js,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,columns-4,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive
 
Cudowne-metody-treningowe

Cudowne metody treningowe

Tak to już jest, że w świecie fitness bardzo często pojawiają się różne cudowne metody treningowe. Niektóre z nich mają podobno dać nam tak spektakularne efekty, że gdy je poznamy, nie możemy sobie już wyobrazić jak w ogóle mogliśmy trenować bez nich. Te cudowne metody treningowe mają różne wymyślne nazwy. Są skalpele, huragany albo różne systemy podnoszące tempo naszego metabolizmu. Ich twórcy obiecują nam spektakularne efekty w krótkim czasie. Możemy na przykład usłyszeć – zrzuć 20 kilogramów w miesiąc trenując 30 minut 3 razy w tygodniu. Jeszcze zabawniej to wygląda gdy usłyszymy dodatkowo ‘trenując w domu bez sprzętu’.

W czym tkwi problem

To wszystko brzmi bardzo pięknie. W ten sposób niewątpliwie można sporo osób zmotywować do rozpoczęcia treningów. To jest akurat dobry aspekt. Z czym jednak jest tu problem ? Z nieszczerością i mocnym koloryzowaniem rzeczywistości. Jeśli przykładowa osoba widzi slogan ‘Schudnij 20 kilo w miesiąc ! Cudowna metoda treningowa X pozwoli ci na to przy trenowaniu tylko 3 razy w tygodniu w domu i bez sprzętu !’, zaczyna trenować według metody X. Na początku ma dużo zapału i może nawet zauważyć pewne efekty. Jakakolwiek aktywność fizyczna prawie zawsze będzie lepsza niż żadna. Dodatkowo, gdy mocno w coś wierzymy, często udaje nam się działać efektywniej.

Problemy zaczynają się po upływie wspomnianego miesiąca. Miało być -20kg, a straciliśmy… 4. Tu pojawia się rozczarowanie. Skoro inni zrzucają 20 kilo to jaki/a musze być beznadziejny/a, że mam tak słabe efekty? Druga, bardziej prawidłowa w tej sytuacji, myśl to ‘Ta metoda nie działa’. W obu przypadkach zazwyczaj skończy się to zniechęceniem i zaprzestaniem treningów.

Jak to wygląda naprawdę 

             Wspomniane wyżej -4kg na miesiąc to tak naprawdę bardzo dobry wynik i normalna utrata wagi w tak krótkim czasie. Prawdopodobnie z tego 2 kilogramy będą z wody i glikogenu, a tylko pozostałe dwa z tkanki tłuszczowej. Takie są niestety realia. Niektóre procesy po prostu muszą trwać. Nie ma żadnych cudownych metod treningowych, które pozwolą nam oszukać nasza fizjologię. Gdyby to było takie łatwe to po ulicach chodzili by sami piękni ludzie. Nie trzeba wiele czasu by się przekonać, że tak nie jest. Dodatkowo, ci którzy regularnie ćwiczą też wcale nie zawsze wyglądają dobrze. Do treningu trzeba sporo wiedzy i dodatkowo odpowiedniego odżywiania. O tym już często w reklamach wspomnieć zapominają.

Jedyna droga na skróty to branie środków dopingujących. Tutaj każdy musi świadomie rozważyć wszystkie za i przeciw i samemu podjąć decyzję. Ja mogę tylko dodać od siebie, że na coś takiego nie zamierzam się decydować i Tobie też to odradzam. Niebezpiecznie jest do tego stopnia manipulować naszym układem hormonalnym, chociaż faktem jest że w połączeniu z ciężkimi i częstymi treningami, efekty możemy mieć tu dosyć szybko.

Co tu jest nie tak 

             Cudowne metody treningowe mają kilka cech charakterystycznych. Mają dobry marketing. Niestety jest to po prostu świadome okłamywanie ludzi, obiecywanie złotych gór i wyciąganie od nich pieniędzy. Kolejna rzecz to podążanie za zapotrzebowaniem trenujących. Trening przecież musi być atrakcyjny i ciekawy. Dodatkowo nie może być za trudny bo przecież ludzie na wstępie się zniechęcą i nic nie kupią. Niestety w cenie otrzymujemy zlepek małowartościowych ćwiczeń poustawianych bez ładu i składu i wymyślane na poczekaniu sposoby trenowania, które nijak się mają do wyników badań naukowych itd. Ma być po prostu łatwo i ciekawie. Niestety to nas nigdzie nie zaprowadzi. Jeśli chcemy efektów to omijajmy to wszystko szerokim łukiem !

Jak jest prawda jeśli chodzi o te cudowne metody treningowe  

Chcemy schudnąć albo budować masę mięśniową ? Musimy mieć podstawową wiedzę w tym temacie albo wynająć kogoś kto to wszystko ogranie za nas. Najskuteczniejsze treningi wcale nie są skomplikowane i mogą wielu osobom wydawać się nudne. Warto je jednak robić by osiągnąć to o czym marzymy. Dla atrakcyjnego ukształtowanie sylwetki, czy to chcemy przede wszystkim schudnąć, czy budować mięśnie, najlepiej nada się połączenie treningu siłowego i interwałowego. Nie ma w nich nic naprawdę skomplikowanego. Przynajmniej w samych założeniach, bo ich przygotowanie dość skomplikowane już jest. Tak ćwiczyli ludzie od bardzo dawna i mieli efekty często dużo lepsze niż dzisiejsi przedstawiciele sportów sylwetkowych. A przecież te cudowne metody treningowe jeszcze wtedy nie istniały.

Podstawy treningu się nie zmieniają

Teraz w największym uproszczeniu. W treningu siłowym wykonujemy ćwiczenia z dużymi jak na nasze możliwości ciężarami w 3 – 4 seriach jednego i z przerwami odpoczynkowymi między tymi seriami. Może to i trochę nudne ale za to skuteczne. Czy chcemy chudnąć, czy budować mięśnie – to już regulujemy główne za pomocą odżywiania i dokładniej ilości dostarczanych kalorii. Jeśli ktoś wciska Wam, że macie robić pajacyki w przerwach między seriami ćwiczeń wielostawowych z wolnymi ciężarami, bo tak spalicie tłuszcz i zbudujecie mięśnie w jednym momencie, to jest po prostu oszustem niegodnym nazywania go Trenerem.

Jeśli chcemy wykonać trening interwałowy to polega on na naprzemiennym wysiłku bardzo intensywnym i lekkim. Najprościej zrobić go na przykład na bieżni. Tu po prostu biegniemy z określoną dużą prędkością na przykład przez minutę by kolejną minutę biec dużo wolniej i nieco odpocząć. Całość powtarzamy wielokrotnie. Oczywiście możliwości jest tu praktycznie nieskończenie wiele. Zainteresowanych dokładnym zgłębieniem tego tematu odsyłam do innego mojego artykułu : Interwały. Ile powinny trwać

Naprawdę nie ma potrzeby robić jakiś wymyślnych układów ćwiczeń, z których tak naprawdę co drugie będzie bezwartościowe. Po co sobie utrudniać życie i to jeszcze przy jednoczesnym zmniejszaniu efektywności ? Jeśli ktoś chce się dobrze bawić na treningu – jego sprawa. Jeśli ktoś chce mieć efekty – polecam nie robić tych głupot i wrócić do prostych i skutecznych metod.

Cudowne metody treningowe – podsumowanie 

             Cudowne metody treningowe…   nie istnieją ! Taka jest smutna prawda. Nie ma drogi na skróty. Wykonując takie rzeczy trenujemy tak naprawdę mniej efektywnie niż robiąc klasyczne i mało skomplikowane treningi siłowe i interwałowe. Oczywiście będzie mniej ciekawie i na efekty trzeba długo czekać ale w końcu będą one satysfakcjonujące. Jeśli damy się nabrać na te różne dziwne cudowne metody treningowe to efektów nie będzie prawie żadnych, a my tylko stracimy dużo czasu i w końcu w ogóle się zniechęcimy do trenowania.

To już wszystko na dziś. Mam nadzieję, że ustrzegłem przynajmniej parę osób przed wykonywaniem tych dziwnych treningów, które nijak się mają do podstawowych zasad treningowych. Jeśli uważacie, że taka wiedza może się przydać, udostępnijcie proszę ten artykuł. Dzięki temu uda mi się pomóc większej liczbie osób.

Chętnych na treningi personalne w Warszawie zapraszam do siłowni Cityfit.

A jeśli macie do mnie jakieś pytania to możecie na przykład napisać je w komentarzach albo w wiadomości tutaj : Facebook  . Chętnie pomogę, a teraz już życzę Wam byście jak najszybciej odkryli jak trenować efektywnie i już niedługo cieszyli się z wymarzonych efektów.

Mateusz  

1Comment

Post A Comment