cheat.day

Cheat day to, można by powiedzieć, pojęcie międzynarodowe. Oznacza po prostu oszukany dzień w naszej diecie, czyli taki w którym jemy mniej zdrowo. Oczywiście mocno tutaj upraszczam ale mam nadzieję, że wiadomo o co chodzi? W tym artykule rozwinę temat. Przede wszystkim chciałem rozwinąć kwestię, czy akurat taki cheat day jest dobrym rozwiązaniem i jak możemy jeszcze zdrowo się odżywiać ale bez katowania się niedobrym jedzeniem, rezygnowania ze wszystkiego i głodówek. Zapraszam do przeczytania.

Czytaj dalej

sposoby.na.kiepskie.dni.treningowe

„Kocham sport”, „robię to co kocham”, „trening to moje życie”, „trenowanie sprawia mi przyjemność” itd. Często można usłyszeć takie teksty. To wspaniale jeśli aż tak palicie się do treningów ale rzeczywistość jest niestety bardzo często mniej optymistyczna. Nie trudno mi uwierzyć, że ktoś kocha sport. Ale, że sam trening sprawia przyjemność? To już jest mało realistyczne. W dzisiejszym artykule chcę Wam pokazać sposoby na kiepskie dni treningowe. Tak, tak. Każdemu się one przydarzą. To tylko kwestia kiedy i jak często.

Czytaj dalej

jak.nie.trenowac

O tym, że prawie każdy powinien trenować, wspominam dość często i nie chcę się powtarzać. Zwłaszcza w dzisiejszych, pełnych niezdrowego jedzenia i siedzącego trybu życia, czasach jest to naprawdę niezbędne. Niezaprzeczalny jest jednak fakt, że czasem lepiej nie trenować niż robić to źle. O tym jak prawidłowo trenować pisałem wielokrotnie. Przeczytajcie na przykład ten artykuł : Jak trenować żeby mieć efekty

Dzisiaj napiszę o tym jak nie trenować. Zapraszam.

Czytaj dalej

Koncentracja

Mieliście już takie sytuacje, że bardziej doświadczony w treningu kolega albo koleżanka mówi Wam, że musicie czuć wasze mięśnie ? To zdecydowanie dobra uwaga. Czucie mięśniowe to podstawa treningu siłowego. Dla początkujących może to być trudne ale z czasem, jeśli się na tym koncentrujemy, wychodzi nam coraz lepiej. Aktywacja mięśnia do skurczu zależy od układu nerwowego, a dokładniej od neuronów unerwiających włókna mięśniowe w mięśniu, który chcemy akurat trenować. Gdy na treningu myślimy o pracujących mięśniach w wykonywanym ćwiczeniu to zarówno przewodzenie nerwowe na już istniejących drogach zachodzi sprawniej ale i efektywniej powstają nowe drogi przewodzenia (neuron i unerwiane przez niego włókna mięśniowe). To wszystko, mówiąc w uproszczeniu, sprawi że zrekrutujemy do skurczu większą liczbę włókien mięśniowych i będziemy trenować po prostu efektywniej. Dla czucia mięśniowego kluczowa będzie koncentracja podczas treningu. Dlaczego jest taka ważna i jak ją wypracować napiszę w dzisiejszym artykule. Zapraszam.

Czytaj dalej

najwiekszy-blad-w-trenowaniu

Dlaczego zaczynamy trenować na siłowni? Powodów może być bardzo wiele. Najczęściej jednak przychodzi taki moment gdy jesteśmy niezadowoleni z naszego wyglądu, mamy problemy z nadwagą i niestety często idą z tym w parze pierwsze problemy ze zdrowiem. Czujemy się źle i podejmujemy decyzję, że czas coś z tym zrobić. Niestety większość osób w ogóle nie rozpocznie. To smutne ale takie są realia. Ci co najwięcej mówią o tym że zaczynają chodzić na siłownię, najczęściej nigdy nie zaczną. Takimi osobami w ogóle nie chce mi się zajmować. Weźmy jednak pod uwagę tych, którzy mają na tyle silny charakter by rozpocząć trenowanie. Jaki jest u nich największy błąd w treningu? Dlaczego tak rzadko osiągają dobre efekty?

Czytaj dalej

o-ktorej-godzinie-najlepiej-trenowac

Gdy trenujemy i robimy to na poważnie, chcemy wiedzieć co jeszcze da się zrobić dla uzyskania optymalnych efektów. W takiej sytuacji naturalnym wydaje się pytanie: O której godzinie najlepiej ćwiczyć? Czy jednak naprawdę jest to aż takie istotne? Co mówią na ten temat badania? Jakie są odczucia moje i Osób trenujących ze mną? O tym wszystkim napiszę w dzisiejszym artykule. Chcę też wyjaśnić i ewentualnie obalić różne mity, jak na przykład trening na czczo. Zapraszam do przeczytania!

Czytaj dalej

Dlaczego trenujacy czesto wygladaja slabo

Do napisania tego artykułu zainspirował mnie dzisiaj widok dwóch biegaczek, które, nie oszukujmy się, wyglądały dość mało atrakcyjnie. Oczywiście nie mam tutaj zamiaru ich atakować. I tak nikt nie ma szans rozszyfrować o kogo może chodzić. Jest też tak, że doceniam wykonywanie jakiejkolwiek pracy. To zawsze lepsze, choćby dla naszej psychiki, niż siedzenie przed telewizorem i jedzenie niezdrowego jedzenia. Niestety jest taka tendencja, że bardzo dużo osób trenujących wcale nie wygląda dobrze. Nie chodzi o to, że nie są jak modele wysokiej klasy. Atrakcyjność oczywiście jest pojęciem względnym. Chodzi o to, że nie wyglądają lepiej niż większość społeczeństwa. Powodem takiego stanu rzeczy są często pewne błędy albo złe przekonania, które warto sobie uświadomić. To właśnie o tym napiszę ten artykuł. Dla mnie jest po prostu szkoda gdy ktoś pracuje nad sobą, a efektów nie widać. Czasem zmiana jednaj rzeczy może robić bardzo dużą różnicę. Dlaczego trenujący często wyglądają słabo? Oto kilka powodów. Czytajcie dalej.

Czytaj dalej

najlepsze-cwiczenia-w-treningu

W treningach mamy wiele ćwiczeń. Niektóre są dobre inne bardzo dobre, a niektóre beznadziejne i lepiej ich nie robić. O tych ostatnich napisałem już tutaj : Słabe ćwiczenia. Takich praktycznie bezwartościowych ćwiczeń jest więcej ale teraz już się nimi nie zajmujmy. Dzisiaj napiszę o najlepszych ćwiczeniach w treningu siłowym. Ten artykuł to początek całej serii, w której będę prezentował, moim zdaniem, najlepsze ćwiczenia na każdą z kluczowych dla sylwetki grup mięśniowych. Zapraszam do lektury.

Czytaj dalej

trener-personalny-warszawa

Cześć. Nazywam się Mateusz i od 11 lat pracuję jako Trener Personalny. Mam nadzieję, że stali czytelnicy tego bloga już mnie trochę poznali. Na co dzień dzielę się tutaj bezpłatnie moją wiedzą o treningu i czasem daje rady do wprowadzania zdrowych nawyków żywieniowych. Dzisiaj chciałem Ci trochę opowiedzieć o mojej pracy, czyli jak działa Trener Personalny w dużym mieście, jakim jest Warszawa. Jeśli nie jesteś z Warszawy, to tym artykułem chcę Ci pomóc wybrać dobrego Trenera Personalnego w swoim mieście. Napiszę tutaj czego powinieneś oczekiwać, zarówno jeśli chodzi o zakres pracy, jak i o cenę za trening. Będę się dość często posługiwał zwrotem Trener Personalny Warszawa. Nie ukrywam, że chcę by jak najwięcej osób mogło przeczytać ten artykuł. Jeśli kogoś ten zwrot zacznie irytować, to przepraszam. No ale teraz zapraszam już do przeczytania.

 

Czytaj dalej

motywacja.do.cwiczen

Temat motywacji jest często wyśmiewany ale niektórzy robią na tym naprawdę wielkie pieniądze. To pokazuje, że mnóstwo osób po prostu ma z nią problemy. Motywacja do ćwiczeń, czy tak naprawdę do wykonywania jakichkolwiek istotnych rzeczy w naszym życiu to poważna sprawa, choć większość z nas źle do tego podchodzi. Jeśli liczysz, że przeczytasz tutaj hasła w stylu ‘możesz wszystko’ albo ‘jesteś zwycięzcą’ to lepiej od razu przestań czytać. Jeśli jednak potrzebna ci jest prawdziwa (!) motywacja do ćwiczeń – najprawdopodobniej mogę Ci nieco pomóc. Zapraszam do przeczytania.

Czytaj dalej

Więcej wpisów: