drop.sety

Drop sety są na pewno jedną z najpopularniejszych, jeśli nie najpopularniejszą, metodą intensyfikacji treningu. Bardzo wielu doświadczonych bywalców siłowni je zna i stosuje regularnie podczas swoich treningów. Czym są drop sety, co nam dają, a także jak i kiedy z nich korzystać? O tym w moim nowym artykule. Zapraszam do dalszej lektury. Jestem przekonany, że ten tekst rozjaśni Ci kilka rzeczy i będziesz mógł trenować bardziej efektywnie. Zaczynamy!

Czytaj dalej

niedoceniane.cwiczenia

Jeśli jesteś moim stałym czytelnikiem, za co serdecznie Ci dziękuję, to wiesz że piszę sporo artykułów o najbardziej przydatnych ćwiczeniach. Nie mogę się też czasem powstrzymać by nie pojechać po moim zdaniem bezsensownych ćwiczeniach, jak pajacyki i krok boksera. Tym razem z innej beczki. Dzisiaj napiszę jakie są najbardziej niedoceniane ćwiczenia w treningu siłowym, które mają tyle korzyści, że czasem warto umieścić je w naszym planie treningowym. Co ciekawe, kilka ćwiczeń pokryje się tutaj z tymi z listy ćwiczeń najbardziej przeze mnie polecanych – tak zwanej wielkiej piątki. To wynika z faktu, że trenujący często lekceważą niektóre dobre ćwiczenia, bo są trudniejsze albo mniej komfortowe od ich zamienników. Nie opłaca się tak robić, co wyjaśnię poniżej. Zaczynamy!

Czytaj dalej

trening.dla.kobiet-podstawowe.bledy

O treningu dla kobiet mówi się bardzo dużo w szeroko pojętym świecie sportu i fitness. Często można usłyszeć co kobiety powinny robić, a czego nie powinny. W takim podejściu jest spory błąd. Pisałem już o tym na moim blogu. Treningi zarówno dla mężczyzn jaki i dla kobiet powinny być zależne od celu treningowego, a nie od płci. Są oczywiście pewne różnice jak nieco większa liczba powtórzeń w serii dla kobiet (z powodu większego procentu włókien wytrzymałościowych w mięśniach), czy minimalnie krótsze przerwy między seriami. Same zasady treningu pozostają jednak niezmienne, niezależnie od płci. W tym artykule opiszę podstawowe błędy w treningu dla kobiet.

Czytaj dalej

cwiczenia.na.posladki

Mężczyźni raczej mięśni pośladkowych na siłowni nie trenują. Nie jest tak, że nie powinni, choćby ze względów zdrowotnych (zabezpieczenie odcinka lędźwiowego kręgosłupa) i sportowych ale zdarza się to rzadko. Co innego kobiety. Mięśnie pośladkowe, ze wskazaniem na pośladkowy wielki, to prawdopodobnie najczęściej trenowane przez Panie mięśnie na siłowni. Dlatego mam świadomość, że z tematem ćwiczeń na pośladki trafię właśnie głównie do kobiet. No ale jakie są ćwiczenia na pośladki godne polecenia? Wszystko będzie w tym artykule. Zapraszam do przeczytania!

Czytaj dalej

cwiczenia.z.hantlami

Takie mamy czasy, że sporo osób próbuje trenować w domu. Co gorsza już wkrótce (zupełnie bez sensu) możemy znowu nie mieć innej możliwości. W tej sytuacji łatwiej (i zwykle taniej) jest kupić gotowe hantle niż sztangi, talerze i potrzebne do wielu ćwiczeń ławki treningowe. Zasadne staje się więc pytanie czy możemy równie skutecznie trenować z hantlami co ze sztangami, na wyciągach albo na maszynach. Czy ćwiczenia z hantlami wystarczą do zbudowania efektownej sylwetki, schudnięcia i innych celów, które przed sobą stawiamy? W tym artykule odpowiem na te pytania. Przedstawię też dobre ćwiczenia na kluczowe grupy mięśniowe, właśnie z wykorzystaniem hantli. Zapraszam!

Czytaj dalej

trening.izometryczny

Wielu trenujących zna i wykonuje plank (deskę) i kilka innych ćwiczeń bazujących na izometrii. Trening izometryczny to właśnie poddawanie naszych mięśni dużemu napięciu i utrzymywanie go przez określony czas. Izometria to trzymanie dużego napięcia ale bez zmiany w długości mięśnia. Tutaj nie podnosimy obciążenia ale przeciwstawiamy się siłom zewnętrznym działającym na nasze ciało. To zupełnie inaczej niż w typowych ćwiczeniach treningu siłowego, które bazują właśnie na zbliżaniu i oddalaniu od siebie przyczepów mięśnia, co prowadzi do jego skracania i rozciągania. W dzisiejszym artykule napiszę o tym czy warto robić trening izometryczny, na co zwrócić uwagę i jakie ćwiczenia będą tutaj godne polecenia. Zapraszam!

Czytaj dalej

trening.na.rzezbe

Wiele osób trenujących chce mieć ładnie widoczne mięśnie i niski procent tkanki tłuszczowej. Tak naprawdę to chyba większość. Nawet ktoś bardzo mocno nastawiony na budowanie masy mięśniowej, albo zwiększanie siły, też najprawdopodobniej wolałby mieć ładną, estetyczną sylwetkę. Nic więc dziwnego, że pojęcie trening na rzeźbę stało się niemal kultowe wśród bywalców siłowni i nie tylko. Jest jednak z nim jeden poważny problem. Nie ma czegoś takiego jak trening na rzeźbę! Jak to możliwe? Wszystko wyjaśniam w tym artykule. Zapraszam do przeczytania!

Czytaj dalej

cwiczenia.dla.otylych

Większość z nas wie jak wiele możemy zyskać dzięki regularnemu trenowaniu. Niektórzy są też świadomi ile problemów możemy mieć przez brak trenowania. To wszystko prawda. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy mamy mało ruchu, a jedzenie nie zawsze jest zdrowe, aktywność fizyczna jest absolutnie kluczowa. Co jednak z osobami, które już doprowadziły się do otyłości? Jak moją ćwiczyć by nie uszkodzić sobie stawów? Czy trening zawsze będzie bezpieczny gdy ryzyko zawału jest podwyższone? To wszystko są bardzo ważne kwestie! W dzisiejszym artykule napiszę jakie mogą być ćwiczenia dla otyłych, dzięki którym można poprawić zdrowie, formę ale uniknąć różnych przykrych konsekwencji przeciążeń dla stwawów ale także dla układu krążenia. Zacznę jednak od bardziej ogólnych zagadnień.

Czytaj dalej

jak.laczyc.partie.miesniowe.na.treningu

Większość osób, które już trenują siłowo od dłuższego czasu, z pewnością spróbują któregoś z wariantów treningu dzielonego. W przeciwieństwie do popularnego treningu FBW, w treningu dzielonym nie robimy wszystkich kluczowych grup mięśniowych na każdym treningu, ale wykonujemy więcej ćwiczeń i serii na te wybrane. Dzisiaj wyjaśnię jak łączyć partie mięśniowe w treningu, by zmaksymalizować efekty i unikać przetrenowania. Zapraszam!

Czytaj dalej

Więcej wpisów: