Co.robi.najwieksza.roznice.w.odchudzaniu

Odchudzanie, odchudzanie ! Najczęstszy cel i powód rozpoczynania treningów. Nie jest to wcale sprawa prosta, bo zależna od bardzo wielu czynników. Warto się jednak zastanowić co robi największą różnicę w odchudzaniu. Dieta ? Trening ? Odpowiedź wcale nie jest taka oczywista i niestety nie będzie jednoznaczna. Czasami po prostu jedna zmiana sprawi nagle, że zbędnych kilogramów zaczyna ubywać. Zastanówmy się w dzisiejszym artykule co może najmocniej wpłynąć na nasz proces odchudzania.

Czytaj dalej

uniwersalne.rady.w.treningu.silowym

Ostatnio, pisząc wiele artykułów o ćwiczeniach w treningu siłowym, zwróciłem uwagę na to jak wiele jest tutaj niuansów technicznych w każdym ćwiczeniu. Opanowanie podstaw jest dość proste, ale dopracowanie każdego wzorca ruchowego, tak by czerpać maksymalne efekty z treningu, to już zupełnie inna sprawa. Są jednak rzeczy, które powtarzają się praktycznie w każdym ćwiczeniu w treningu siłowym. W tym artykule zbiorę takie uniwersalne rady w treningu siłowym i postaram się przejrzyście je wyjaśnić. Przyswojenie tych rzeczy to podstawa dla każdego trenującego i dzięki takim wskazówkom, każdy może trenować skuteczniej i bezpieczniej. Zapraszam do przeczytania!

 

Czytaj dalej

pompa.miesniowa

Znacie to uczucie gdy podczas treningu Wasze mięśnie tak jakby puchną i pęcznieją ? W takiej sytuacji trudno jest już zrobić kolejne powtórzenia. Jestem przekonany, że większość trenujących zna je bardzo dobrze. To tak zwana pompa mięśniowa. Zwłaszcza mężczyźni lubią doświadczać tego zjawiska, bo takie spompowane mięśnie są po prostu większe. To trochę tak jakby po jednym treningu zbudować tyle masy mięśniowej co przez parę miesięcy. Niestety dla efektu sylwetkowego, pompa mięśniowa dość szybko ustępuje i tak do godziny po treningu raczej już nie będzie po niej śladu. W dzisiejszym artykule napiszę jakie są przyczyny powstawania pompy mięśniowej, co nam to może dać i jakie są najlepsze sposoby na jej uzyskanie. Zapraszam.

Czytaj dalej

przetrenowanie

Ostatnimi czasy modne jest mówienie albo pisanie w Internecie, że przetrenowanie nie istnieje. Podobno to tylko wymysł. Możemy trenować ile chcemy, a im więcej tym przecież lepiej. Przetrenowanie wymyślili Ci, którym nie chce się ciężko trenować. Takie gadanie jest naprawdę niebezpieczne, zwłaszcza że sporo osób w to wierzy. Ludzie głoszący podobne teksty najczęściej nie mają nawet podstawowej wiedzy, a o czytaniu jakichkolwiek badań już nie wspomnę.

 

Czytaj dalej

trening.dol-gora

Gdy ktoś już zdobył nieco zaawansowania w treningu siłowym, czyli de facto najskuteczniejszym typie treningu jeśli chodzi o kształtowania naszej sylwetki, to już pewnie ogarnia, że mamy tutaj różne rodzaje treningu. Często możemy spotkać dyskusję : Czy lepszy jest trening FBW (całego ciała), czy Split (dwie główne grupy mięśniowe na treningu + brzuch i ewentualnie mniejsze grupy). Co ciekawe, moim zdaniem, obie te formy nie są wcale najlepsze. Ja osobiście ćwiczyłem każdą metodą treningową i dla mnie jak i dla wielu innych najlepszy będzie trening dół – góra. W FBW nie bardzo mamy możliwość przetrenowania pod różnymi kątami poszczególnych grup mięśniowych. Na ćwiczenia izolowane, najprawdopodobniej, w ogóle zabraknie w nim miejsca.

W Splicie trenujemy poszczególne mięśnie za rzadko. Wzmożona synteza białek mięśniowych zachodzi do 48 godzin po treningu, a tutaj praktycznie trenujemy każdą większą grupę (prócz brzucha) tylko raz w tygodniu. No chyba, że ktoś robi 6 treningów tygodniowo ale, bez wspomagania regeneracji środkami dopingującymi, to się raczej nie uda na dłuższą metę. Na czym polega i jak robić trening dół – góra napisze w dzisiejszym artykule. Zapraszam do przeczytania.

 

Czytaj dalej

trening.trx.dla.początkujących

TRX to system podwieszany, na którym możemy trenować praktycznie wszystkie mięśnie. Czy jest dobry ? Na pewno jest bezpieczny i pozwala holistycznie wzmacniać nasze ciało. Dodatkowo TRX-y zajmują mało miejsca i są przenośne, dzięki czemu wystarczy nam mieć jakiś drążek albo słup (zależy jakim uchwytem dysponujemy), by go zamocować i zrobić trening. Czy to w domu, czy w terenie, możemy teraz trenować, robiąc coś bardziej pożytecznego niż pajacyki. Więcej o treningu TRX możecie poczytać w tym, nieco starszym artykule : Trening TRX. Plusy i minusy. No a teraz już więcej jeśli chodzi o trening TRX dla początkujących.

Dzisiaj napiszę kiedy trening TRX może być dla nas najbardziej użyteczny. Zapraszam do przeczytania.

Czytaj dalej

Jak spalać kalorie dzięki kulturystyce

Wiele osób zaczyna trenować, bo chce schudnąć. Niestety duży procent z nich później wcale efektywnie nie chudnie i nie wie dlaczego. Przecież dla spalania tkanki tłuszczowej trzeba robić lekkie aeroby, a dokładniej treningi w zakresie tlenowym (upraszczając tętno około 120 uderzeń na minutę)? A ja przecież robię ich tak wiele i ciągle nie jestem zadowolony/zadowolona z mojej sylwetki. Po prostu są o wiele efektywniejsze sposoby na spalanie kalorii i co za tym idzie tkanki tłuszczowej. O co chodzi i jak spalać kalorie efektywniej, wyjaśnię w dzisiejszym artykule. Więc jak spalać kalorie dzięki kulturystyce? Zapraszam do przeczytania.

Czytaj dalej

5 najgorszych ćwiczeń w treningu siłowym

Tak to już jest, że niektóre ćwiczenia są rewelacyjne, a inne zdecydowanie nie. Niektóre dają nam szereg korzyści, a inne mogą nawet czasem zaszkodzić. Jedne ćwiczenia zdecydowanie warto umieścić w treningu, często nawet niezależnie od naszego celu treningowego, a innych najlepiej nie robić wcale. W tym artykule przedstawię Wam mój całkowicie subiektywny ranking top 5 najgorszych ćwiczeń w treningu siłowym. Jeśli nie zgadzacie się ze mną albo chcecie dodać jakieś ćwiczenia od siebie, to zachęcam do komentowania. Może wyniknąć z tego ciekawa dyskusja, a wiele osób będzie mogło wyrzucić ze swojego planu treningowego te najmniej skuteczne ćwiczenia i oszczędzić czas.

Czytaj dalej

najlepsze-cwiczenia-dla-kobiet

Ciągle powszechne jest przekonanie, że kobiety powinny trenować zupełnie inaczej niż mężczyźni. Nie jest to prawda. Te same metody treningowe są skuteczne zarówno dla kobiet jak i dla mężczyzn. Nasze organizmy nie różnią się aż tak bardzo. Inne są oczywiście możliwości fizyczne i przede wszystkim cele treningowe. I właśnie nad tymi celami warto się zastanowić. Jakie więc będą najlepsze ćwiczenia dla kobiet? Zapraszam do przeczytania tego artykułu, w którym wszystko wyjaśnię.

Czytaj dalej

Kto nie chce atrakcyjnie wyglądać? Atrakcyjnie według ogólnie przyjętych norm, które można określić jako szczupła i wyrzeźbiona sylwetka u kobiet i umięśniona sylwetka u mężczyzn z niską zawartością tkanki tłuszczowej. Są oczywiście tacy ludzie, którzy będą przekonywać, że oni akurat wcale tak wyglądać nie chcą ale czy odmówili by gdyby ktoś zaoferował im taki wygląd bez pracy i czasu potrzebnego na zbudowanie tego wszystkiego ? No i oczywiście bez wyrzeczeń w odżywianiu. Oczywiście tak się nie da. Trzeba swoje przepracować i zrezygnować z wielu rzeczy ale i tak warto. Taka sylwetka jak opisałem powyżej jest często określany jako sylwetka plażowa. Jak wiadomo na plaży możemy się pochwalić naszym wyglądem albo się go wstydzić. Nie należy jednak tego mylić z robieniem formy na plażę tuż przed wakacjami. To się nie sprawdzi.

Czytaj dalej

Więcej wpisów: