cwiczenia.na.posladki

Mężczyźni raczej mięśni pośladkowych na siłowni nie trenują. Nie jest tak, że nie powinni, choćby ze względów zdrowotnych (zabezpieczenie odcinka lędźwiowego kręgosłupa) i sportowych ale zdarza się to rzadko. Co innego kobiety. Mięśnie pośladkowe, ze wskazaniem na pośladkowy wielki, to prawdopodobnie najczęściej trenowane przez Panie mięśnie na siłowni. Dlatego mam świadomość, że z tematem ćwiczeń na pośladki trafię właśnie głównie do kobiet. No ale jakie są ćwiczenia na pośladki godne polecenia? Wszystko będzie w tym artykule. Zapraszam do przeczytania!

Czytaj dalej

cwiczenia.z.hantlami

Takie mamy czasy, że sporo osób próbuje trenować w domu. Co gorsza już wkrótce (zupełnie bez sensu) możemy znowu nie mieć innej możliwości. W tej sytuacji łatwiej (i zwykle taniej) jest kupić gotowe hantle niż sztangi, talerze i potrzebne do wielu ćwiczeń ławki treningowe. Zasadne staje się więc pytanie czy możemy równie skutecznie trenować z hantlami co ze sztangami, na wyciągach albo na maszynach. Czy ćwiczenia z hantlami wystarczą do zbudowania efektownej sylwetki, schudnięcia i innych celów, które przed sobą stawiamy? W tym artykule odpowiem na te pytania. Przedstawię też dobre ćwiczenia na kluczowe grupy mięśniowe, właśnie z wykorzystaniem hantli. Zapraszam!

Czytaj dalej

trening.izometryczny

Wielu trenujących zna i wykonuje plank (deskę) i kilka innych ćwiczeń bazujących na izometrii. Trening izometryczny to właśnie poddawanie naszych mięśni dużemu napięciu i utrzymywanie go przez określony czas. Izometria to trzymanie dużego napięcia ale bez zmiany w długości mięśnia. Tutaj nie podnosimy obciążenia ale przeciwstawiamy się siłom zewnętrznym działającym na nasze ciało. To zupełnie inaczej niż w typowych ćwiczeniach treningu siłowego, które bazują właśnie na zbliżaniu i oddalaniu od siebie przyczepów mięśnia, co prowadzi do jego skracania i rozciągania. W dzisiejszym artykule napiszę o tym czy warto robić trening izometryczny, na co zwrócić uwagę i jakie ćwiczenia będą tutaj godne polecenia. Zapraszam!

Czytaj dalej

trening.na.rzezbe

Wiele osób trenujących chce mieć ładnie widoczne mięśnie i niski procent tkanki tłuszczowej. Tak naprawdę to chyba większość. Nawet ktoś bardzo mocno nastawiony na budowanie masy mięśniowej, albo zwiększanie siły, też najprawdopodobniej wolałby mieć ładną, estetyczną sylwetkę. Nic więc dziwnego, że pojęcie trening na rzeźbę stało się niemal kultowe wśród bywalców siłowni i nie tylko. Jest jednak z nim jeden poważny problem. Nie ma czegoś takiego jak trening na rzeźbę! Jak to możliwe? Wszystko wyjaśniam w tym artykule. Zapraszam do przeczytania!

Czytaj dalej

cwiczenia.dla.otylych

Większość z nas wie jak wiele możemy zyskać dzięki regularnemu trenowaniu. Niektórzy są też świadomi ile problemów możemy mieć przez brak trenowania. To wszystko prawda. Zwłaszcza w dzisiejszych czasach, gdy mamy mało ruchu, a jedzenie nie zawsze jest zdrowe, aktywność fizyczna jest absolutnie kluczowa. Co jednak z osobami, które już doprowadziły się do otyłości? Jak moją ćwiczyć by nie uszkodzić sobie stawów? Czy trening zawsze będzie bezpieczny gdy ryzyko zawału jest podwyższone? To wszystko są bardzo ważne kwestie! W dzisiejszym artykule napiszę jakie mogą być ćwiczenia dla otyłych, dzięki którym można poprawić zdrowie, formę ale uniknąć różnych przykrych konsekwencji przeciążeń dla stwawów ale także dla układu krążenia. Zacznę jednak od bardziej ogólnych zagadnień.

Czytaj dalej

jak.laczyc.partie.miesniowe.na.treningu

Większość osób, które już trenują siłowo od dłuższego czasu, z pewnością spróbują któregoś z wariantów treningu dzielonego. W przeciwieństwie do popularnego treningu FBW, w treningu dzielonym nie robimy wszystkich kluczowych grup mięśniowych na każdym treningu, ale wykonujemy więcej ćwiczeń i serii na te wybrane. Dzisiaj wyjaśnię jak łączyć partie mięśniowe w treningu, by zmaksymalizować efekty i unikać przetrenowania. Zapraszam!

Czytaj dalej

czestotliwosc.treningowa

Jak często możemy trenować? To pytanie słyszałem już wiele razy. W praktyce, dla większość osób, bardziej właściwe pytanie powinno brzmieć: Jak często powinniśmy trenować? Dla osiągnięcia konkretnych rezultatów trzeba, nie tylko trenować regularnie, ale także odpowiednio często. Ta kwestia jest bardzo złożona i nasza realna częstotliwość treningowa będzie zależała od bardzo wielu czynników. W tym artykule zwrócę uwagę na najistotniejsze z nich. Mam nadzieję, a w zasadzie jestem prawie pewny, że po przeczytaniu całości, znajdziesz odpowiedzi na wiele swoich pytań. Zapraszam!

Czytaj dalej

kolejnosc.cwiczen.w.treningu.silowym

Czy kolejność ćwiczeń w treningu siłowym ma znaczenie? A może trzeba po prostu wykonać wszystko co mamy w planach i nie jest takie istotne co będzie pierwsze, a co ostatnie? Dla kogoś, kto trenuje od dawna odpowiedź jest dość oczywista. Jeśli jednak dopiero rozpoczynasz swoją przygodę z trenowaniem i nie masz na razie zdecydowanie większe chęci niż wiedzę, ta odpowiedź wcale taka oczywista nie będzie. W tym artykule dam Ci podstawowe wskazówki w jakiej kolejności wykonywać ćwiczenia w treningu siłowym i zrobię to w możliwie najszybszy i najbardziej przejrzysty sposób. Zapraszam!

 

Czytaj dalej

Więcej wpisów: