Przyrost-masy-miesniowej-i-sily-u-kobiet

‘Nie będę ćwiczyć na siłowni bo nie chcę wyglądać jak facet !’ ‘Od treningu siłowego urosną mi mięśnie i będę wyglądała jak kulturystki !’ ‘Nie chcę być za bardzo umięśniona !’ Takie rzeczy często można usłyszeć od kobiet. Na szczęście świadomość dzisiaj jest już trochę większa. W klubach fitness możemy spotkać już sporo dziewczyn trenujących siłowo, chociaż jest to nadal około 10 % z tych co robią same kardio albo maszyny. Szkoda, ponieważ to dzięki treningowi siłowemu można najefektowniej ukształtować sylwetkę i, co dla niektórych będzie zaskakujące, bardzo skutecznie schudnąć. Sumaryczne efekty odchudzania będą prawie zawsze lepsze niż dzięki spokojnym godzinnym aerobom, choć oczywiście taki trening siłowy musi być prawidłowo wykonany i cechować się odpowiednio wysoką intensywnością. A jak to jest jeśli chodzi o przyrosty masy mięśniowej i siły u kobiet ? Wyjaśnię to w dzisiejszym artykule. Zapraszam do dalszej lektury.

 

Czytaj dalej

kolejnosc-cwiczen-w-treningu-silowym

Często mogę zaobserwować jak ludzie wiedzą mniej więcej jakie ćwiczenia powinni zrobić ale nie potrafią tego wszystkiego ogarnąć w jedną spójną całość. Robią to co mieli zrobić w zupełnie przypadkowej kolejności, co nie tylko obniży zdecydowanie efektywność całego treningu ale może nawet czasami być niebezpieczne. Jest parę zasad określających prawidłową kolejność ćwiczeń w treningu siłowym i dzisiaj chciałem je Wam przedstawić. Oczywiście mogą się zdarzyć też i takie sytuacje, w których ta kolejność powinna ulegać pewnym modyfikacjom. Jeśli coś takiego Was spotkało, napiszcie o tym w komentarzach. Na pewno pomożecie wzbogacić ten artykuł. A teraz już zapraszam do zapoznania się z kilkoma zasadami, które są istotne w naszych treningach gdy ustawiamy kolejność ćwiczeń w treningu siłowym.

 

Czytaj dalej

zdrowe-jedzenie-w-praktyce

Chyba już większość z nas ma świadomość jak ważne jest zdrowe jedzenie. To co i ile jemy ma zasadniczy wpływ na nasz wygląd, stan zdrowia i samopoczucie. Jednak gdy ktoś dopiero rozpoczyna, to wszystko może się wydać nieco przerażające. Jak mam ogarnąć mój jadłospis i które produkty są zdrowe ? Nie ma się czego bać. Tak naprawdę nie potrzebujecie żadnych wymyślnych jadłospisów ani restrykcyjnych diet. Bez liczenia kalorii też może się obejść. Jak podchodzić do tego tematu bardziej praktycznie i życiowo ? Przeczytaj dzisiejszy artykuł.

Czytaj dalej

trening.w.domu

Wiele osób chce lepiej wyglądać i zrobić coś dla swojego zdrowia. Niektórzy nawet chcieliby trenować ale nie lubią chodzić na siłownię. Czasem pada argument o braku czasu ale on rzadko jest prawdziwy. Teraz doszło niestety bezsensowne i niczym nieuzasadnione zamknięcie siłowni. Pewnym rozwiązaniem mógłby być trening w domu. Tylko, czy to ma sens? Jakie efekty możemy osiągnąć ? Czy mogą one być porównywalne z tymi podczas treningów na siłowni ? Czy możemy poradzić sobie bez żadnych specjalistycznych sprzętów treningowych ? Napiszę dzisiaj o tym więcej, tak by pokazać Wam jakie są realia i co trzeba zrobić by trening w domu pomógł nam jak najwięcej. Zapraszam.

 

Czytaj dalej

objetosc-treningowa

Jest kilka niezwykle ważnych czynników w treningu siłowym. Niektórzy powiedzą, że technika to podstawa. Inni, że intensywność (procent wykorzystywanego ciężaru maksymalnego). Dochodzą jeszcze inne dodatkowe czynniki jak na przykład dobór ćwiczeń albo czas przerw między seriami. To wszystko jest bardzo ważne ale o tym co jest najistotniejsze decyduje nasz cele treningowy. Jeśli na przykład naszym priorytetem będzie siła to kluczowa jest wspomniana intensywność treningu. Jeśli chcemy zbudować większą masę mięśniową – objętość. To właśnie objętość treningowa będzie tematem tego artykułu.

Czytaj dalej

trening-na-wyszczuplenie-ud

Tak to już jest, że kobiety trenują na siłowni głównie dolne partie, a mężczyźni górne. Nie ma w tym nic dziwnego, bo kobietom zależy przede wszystkim na poprawie mięśni pośladkowych i właśnie na wyszczupleniu ud. Mężczyźni za to chcą mieć rozbudowaną klatę, szerokie barki i duże bicepsy. Co ciekawe, u kobiet występują też o wiele większe predyspozycje do rozwoju partii dolnych niż górnych. Jak pokazują badania, kobiety mają 70 – 75 % tyle siły co mężczyźnie jeśli chodzi o partie dolne i tylko 20 – 25% w przypadku górnych partii. To oczywiście jakieś tam uśrednione wyniki i tak naprawdę zdarzyć się też może sytuacja że u kogoś będzie dokładnie odwrotnie, jednak pewna tendencja jest tutaj bardzo wyraźna. Głównym tematem dzisiejszego artykuły będzie trening na wyszczuplenie ud. Czy w ogóle ma on sens? I tak i nie. Dlaczego piszę tak niejednoznacznie? Czytajcie dalej.

Czytaj dalej

trening-interwalowy-efekty

Często polecam połączenie treningów interwałowych i siłowych, jako najlepszy sposób na kształtowanie sylwetki, odchudzanie i wyraźną poprawę ogólnej sprawności. Teraz głównym moim cele będzie trening interwałowy. Efekty jakie może nam przynieść są zdecydowanie warte całego wysiłku jaki musimy podczas niego znosić. Faktycznie, połączenie treningu interwałowego z siłowym da nam najlepsze efekty ale nawet same interwały mogą sporo pomóc. Dlaczego warto robić treningi interwałowe i jakie dają efekty? Zapraszam do przeczytania.

Czytaj dalej

Co.robi.najwieksza.roznice.w.odchudzaniu

Odchudzanie, odchudzanie ! Najczęstszy cel i powód rozpoczynania treningów. Nie jest to wcale sprawa prosta, bo zależna od bardzo wielu czynników. Warto się jednak zastanowić co robi największą różnicę w odchudzaniu. Dieta ? Trening ? Odpowiedź wcale nie jest taka oczywista i niestety nie będzie jednoznaczna. Czasami po prostu jedna zmiana sprawi nagle, że zbędnych kilogramów zaczyna ubywać. Zastanówmy się w dzisiejszym artykule co może najmocniej wpłynąć na nasz proces odchudzania.

Czytaj dalej

uniwersalne.rady.w.treningu.silowym

Ostatnio, pisząc wiele artykułów o ćwiczeniach w treningu siłowym, zwróciłem uwagę na to jak wiele jest tutaj niuansów technicznych w każdym ćwiczeniu. Opanowanie podstaw jest dość proste, ale dopracowanie każdego wzorca ruchowego, tak by czerpać maksymalne efekty z treningu, to już zupełnie inna sprawa. Są jednak rzeczy, które powtarzają się praktycznie w każdym ćwiczeniu w treningu siłowym. W tym artykule zbiorę takie uniwersalne rady w treningu siłowym i postaram się przejrzyście je wyjaśnić. Przyswojenie tych rzeczy to podstawa dla każdego trenującego i dzięki takim wskazówkom, każdy może trenować skuteczniej i bezpieczniej. Zapraszam do przeczytania!

 

Czytaj dalej

Więcej wpisów: