rekompozycja.sylwetki

Trenując budujemy masę mięśniową i spalamy tłuszcz jednocześnie. Dzięki treningom siłowym nie tylko poprawiamy naszą sylwetkę ale w tym samym czasie chudniemy. Po pewnym czasie jesteśmy nie tylko szczupli ale i atletycznie zbudowani. Kto by nie chciał, żeby tak to właśnie wyglądało? Niestety w praktyce cała sprawa jest o wiele bardziej skomplikowana. Dzisiaj napiszę o tym czy rekompozycja sylwetki (czyli właśnie jednoczesne spalanie tkanki tłuszczowej i budowanie masy mięśniowej) jest możliwa i czy w ogóle możemy coś zrobić by do tego doprowadzić. Zapraszam!

Czytaj dalej

jak.czesto.cwiczyc.na.silowni

Pytanie ‘Jak często ćwiczyć na siłowni’ zadaje sobie na początku sporo osób. Niestety odpowiedź, tak jak wiele rzeczy w sporcie, nie jest ani prosta ani uniwersalna. Są jednak pewne wzorce, których możemy się trzymać przynajmniej na początku i z czasem ewentualnie modyfikować je pod siebie. W tym artykule będę chciał dać Ci najprostszą możliwą instrukcje jak często ćwiczyć by mieć konkretne efekty. Jeszcze raz podkreślam, że każdy jest inny i wielu wypadkach sprawy będą wyglądać inaczej. Od czegoś jednak trzeba zacząć.

Czytaj dalej

martwy.ciag.sumo.i.klasyczne

Wariantów mamy wiele ale dwie zdecydowanie najpopularniejsze wersje tego ćwiczenia to z całą pewnością martwy ciąg sumo i klasyczny wykonywane ze sztangą. Dzisiaj dokładnie je porównam. Napiszę o podstawowych różnicach w technice. Wyjaśnię, które mięśnie pracują mocniej w poszczególnych wersjach i postaram się pomóc w tym czy dla Ciebie właściwszy będzie właśnie martwy ciąg sumo czy klasyczny. Zapraszam do przeczytania.

Czytaj dalej

cwiczenia.na.schudniecie

Bardzo wiele osób chodzących na siłownię chce schudnąć. W zasadzie odchudzanie to prawdopodobnie najczęstszy cel treningowy. Oczywiście aktywność fizyczna połączona z prawidłowym odżywianiem, to najprostsza i najskuteczniejsza droga do szczupłej ale i naprawdę atrakcyjnej sylwetki. Problem polega na tym, że ludzie często źle to wszystko postrzegają. W tym artykule wyjaśnię czy mamy w ogóle coś takiego jak ćwiczenia na schudnięcie. No ale przede wszystkim zajmę się tym jakie zagrożenia mogą się pojawić gdy trenujemy z nadwagą. Zapraszam do przeczytania.

Czytaj dalej

obciazenie.treningowe

Dzisiaj będzie o pozornie banalnej kwestii, czyli jak zwiększać obciążenie treningowe. Chodzi tutaj po prostu o dokładanie ciężaru albo utrudnianie ćwiczeń, a nie o całkowite obciążenie wysiłkiem fizycznym, na treningu jak i w dłuższej perspektywie. Pokażę jak prawidłowo zwiększać obciążenie w poszczególnych ćwiczeniach, tak by stale robić postępy ale też trenować nasze mięśnie efektywnie. Zapraszam!

Czytaj dalej

tasmy.treningowe

Chodząc na siłownie możemy spotkać sporo osób trenujących z takimi kolorowymi taśmami umieszczonymi zwykle powyżej kolan. Zwłaszcza kobiety często wykorzystują właśnie takie taśmy treningowe. W dzisiejszym artykule napiszę, czy to wogóle ma sens. Kiedy warto wykorzystać taśmy miniband, a kiedy nie ma to większego sensu albo jest nawet szkodliwe. Zapraszam do przeczytania.

Czytaj dalej

trening.silowy

Trening siłowy jest często utożsamiany z treningiem na siłowni. Oczywiście dużą rolę pełni tutaj tylko i wyłącznie nazewnictwo ale nie wszystko co robimy na naszych treningach można od razu nazywać treningiem siłowym. Powinniśmy przede wszystkim spełnić konkretne założenia, które mogą nam dać wymierne efekty, charakterystyczne właśnie dla tej formy trenowania. W dzisiejszym, nieco dłuższym, artykule wyjaśnię czym jest trening siłowy, jakie kryteria musi spełnić by być efektywny i co tak naprawdę możemy dzięki niemu zyskać. Zapraszam!

 

Czytaj dalej

optymalny.trening.na.nogi

Dzisiaj zamieszczam szósty i zarazem ostatni artykuł z serii optymalnych treningów na poszczególne grupy mięśniowe. W tym cyklu nie uwzględniłem treningu na pośladki, bo pracują one przy wielu innych ćwiczeniach i może nam w zupełności wystarczyć dodanie do treningów 3 – 4 serii ciężkich hip thrustów. Nie ma też treningu na brzuch. Tutaj możliwości mamy naprawdę wiele i powinniśmy rotować ćwiczenia na kolejnych treningach. Ale teraz już optymalny trening na nogi.

 

Czytaj dalej

optymalny.trening.na.tricepsy

To już piąty artykuł z tej serii. Tym razem tricepsy. To kolejna grupa mięśniowa, którą osobiście bardzo lubię trenować i myślę, że nie jestem tutaj odosobniony. Trenowanie tricepsów jest szczególnie popularne u mężczyzn, bo ta grupa w bardzo dużym stopniu decyduje o grubości naszego ramienia. W tym artykule zaprezentuję Ci jaki jest moim zdaniem optymalny trening na tricepsy. Zapraszam do przeczytania!

Czytaj dalej

optymalny.trening.na.bicepsy

Dzisiaj w kolejnym artykule z tej serii będzie o grupie mięśniowej, którą osobiście bardzo lubię trenować – bicepsy. Zakładam, że ten artykuł zainteresuje głównie mężczyzn. W przypadku kobiet, u których zbudowanie dużych bicepsów prawie nigdy nie jest celem, może wystarczyć praca tej grupy w ćwiczeniach na inne mięśnie. Więc jaki jest optymalny trening na bicepsy? Do przeczytania w dalszej części artykułu.

 

Czytaj dalej

Więcej wpisów: