trening-kondycyjny

Najprawdopodobniej większość trenujących przychodzi na siłownię dla poprawienia swojego wyglądu. Trudno się dziwić. Lepszy wygląd to w końcu większa pewność siebie itd. Dodatkowo, najczęściej ludzie lepiej wyglądający są po prostu zdrowsi. Nie mówię tutaj oczywiście o osobach, które wypracowały wszystko na niszczących zdrowie środkach dopingujących ale o ciężko i regularnie trenujących rekreacyjnie osobach. W takiej sytuacji na przykład niższy poziom tkanki tłuszczowej będzie jak najbardziej korzystny dla naszego zdrowia i samopoczucia. Jest jednak jeszcze jeden cel o który warto zadbać – nasza kondycja. Co ciekawe , trening kondycyjny wcale nie musi zaburzać siłowego, a wręcz mogą się nieźle uzupełniać. Jak robić taki trening kondycyjny i co możemy dzięki niemu zyskać, napiszę w tym artykule. Zapraszam!

Czytaj dalej

przerwy-miedzy-seriami

Praktycznie każdy, kto już od jakiegoś czasu trenuje siłowo, wie że trenować należy w seriach. Oczywiście można robić serie łączone (2 lub więcej ćwiczeń na ten sam mięsień), superserie (na antagonistyczne grupy mięśniowe), a także mini obwody i całe treningi obwodowe. Zawsze jednak stałym elementem treningów są przerwy między seriami. Najbardziej klasyczny system to 3 – 4 serie jednego ćwiczenia i przerwy między seriami. Od razu nasuwa się pytanie – ile takie przerwy powinny trwać ? No i odpowiedź będzie tutaj dosyć typowa – to zależy. W dzisiejszym artykule przedstawię Wam moje praktyczne podejście do tej kwestii, oczywiście bazujące na literaturze, badaniach naukowych i praktyce treningowej mojej i moich Podopiecznych. Zapraszam !

Czytaj dalej

jak.zmniejszyc.obwod.uda

Zakładam, że ten tekst będzie skierowany do kobiet, które już trenują albo właśnie zamierzają zacząć pracować nad poprawą wyglądu sylwetki. Często występuje obawa by uda za bardzo się nie rozrosły. O ile kobiety, bez stosowania środków dopingujących, nie będą mieć tak dużych mięśni jak mężczyźni, to obawa co do rozbudowy ud nie jest całkowicie bezpodstawna. U kobiet dużo łatwiej rozbudować dolne partie niż górne. Dodatkowo kluczowe tu będzie zmniejszenie obwodów ud. Niektórzy fit celebryci prezentują specjalne zestawy ćwiczeń na wyszczuplenie tych partii ciała. W dzisiejszym artykule napiszę ile jest w tym prawdy, a także zaprezentuję sprawdzone sposoby na to jak zmniejszyć obwód uda. Zapraszam!

Czytaj dalej

progresja-w-treningu-dla-poczatkujacych

Bardzo często powtarzam, że progresja jest absolutnie kluczowym czynnikiem w treningu siłowym. Bez niej praktycznie nierealne będą jakiekolwiek znaczące postępy przez dłuższy czas, jeśli naszym celem jest poprawa sylwetki, siły albo innych cech motorycznych. Tak naprawdę to nieważne jaki typ treningu robimy. Bez podnoszenia sobie poprzeczki po prostu nie będziemy stawać się coraz lepsi. Jak powinna wyglądać progresja w treningach dla początkujących ? Sprawdźcie czytając dalej ten artykuł.

Czytaj dalej

powrot-do-treningow-po-przerwie

6 czerwca otwierają siłownie. Choć ten cały lock down był dla mnie idiotyczny, zły i nieuzasadniony, nie chcę się tym zajmować w moim artykule. Zamiast tego chcę Ci doradzić jak najskuteczniej i najbezpieczniej wrócić do treningów po tym okresie. Taki powrót do treningów po przerwie to wcale nie jest prosta sprawa. Pomogę Ci zrobić to tak by uniknąć potencjalnych problemów.

Czytaj dalej

kilka-sposobow-na-kardio

Często podkreślam, że dla poprawy naszej sylwetki najlepsze będzie połączenie treningów siłowych z interwałowymi. Zarówno gdy chcemy budować masę mięśniową, jak i tylko schudnąć, taka kombinacja może dać nam najlepsze efekty w najkrótszym czasie. Czy to oznacza, że nie ma sensu robić kardio ? Nie, nie ! Ono także znajdzie swoje miejsce w treningu. W dzisiejszym artykule zaprezentuję kilka sposobów na kardio. Jak warto je robić by dało nam dodatkowe efekty ? Zapraszam do przeczytania.

Czytaj dalej

najlepsze-cwiczenia-na-poczatek

Każdy kiedyś zaczynał. No tak. U początkujących często można spotkać takie przekonanie. Dopiero się uczę więc dobrze, że w ogóle trenuję, a błędy wyeliminuje z czasem. Kiedy indziej można się też zetknąć z o wiele gorszym sposobem myślenia. Wszystko robię dobrze i wiem lepiej. Niestety oba podejścia mogą być dla nas bardzo szkodliwe. Początek trenowania jest bardzo ważny. Zadecyduje, czy w miarę szybko będziemy robić postępy, czy utkniemy w miejscu. Jeszcze gorzej gdy z czasem zamiast porządnie trenować będziemy się musieli oduczać złych nawyków, nabytych w tej pierwszej fazie. Kolejny problem to ryzyko złapania kontuzji gdy źle technicznie wykonujemy ćwiczenia, a nasze mięśnie nie są dość mocne by nas zabezpieczyć. Nie mamy też jeszcze umiejętności odpowiedniego ich aktywowania podczas ćwiczeń. Technika techniką i trzeba się jej nauczyć ale dzisiaj zwrócę uwagę na coś innego. Jakie są najlepsze ćwiczenia na początek. Zapraszam do lektury.

Czytaj dalej

jak-nie-odniesc-kontuzji-w-martwym-ciagu

Martwy ciąg to jedno z dwóch najskuteczniejszych ćwiczeń w treningu siłowym. Ciągle wiele osób się spiera, czy w ogólnym rozrachunku lepszy jest martwy ciąg, czy przysiad ale na pewno możemy mieć z jego wykonywania wiele korzyści. Może nie jest to najlepsze ćwiczenie by bezpośrednio kształtować sylwetkę. Mięśnie nie pracują w nim w pełnych zakresach ruchu. Jednak jest niezrównane jeśli chodzi o poprawę siły, spalanie kalorii i stymulowanie wydzielania hormonów anabolicznych. Można powiedzieć, że to ćwiczenie pozwala nam pośrednio poprawić efektywność całego treningu. Jak nie odnieść kontuzji w martwym ciągu ? Poznajcie moje wskazówki czytając ten artykuł.

Czytaj dalej

jak-zwiekszyc-odpornosc

Odporność naszego organizmu to absolutnie kluczowa sprawa! Obecnie mnóstwo ludzi panikuje z powodu wiadomego wirusa. Gdy nasza odporność jest lepsza, a nasz organizm funkcjonuje sprawniej, szansa że zachorujemy na cokolwiek jest o wiele mniejsza, a nawet jeśli to chorobę będziemy przechodzić o wiele lżej. Kilka kluczowych sposobów jak zwiększyć odporność zaprezentuję w tym artykule. Zapraszam!

Czytaj dalej

Więcej wpisów: