Jak schudnąć bez restrykcyjnych diet - Mateusz Grabowski
1056
post-template-default,single,single-post,postid-1056,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode_grid_1300,qode-content-sidebar-responsive,columns-4,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-10.1.2,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1,vc_responsive
 

Jak schudnąć bez restrykcyjnych diet

Jak schudnąć bez restrykcyjnych diet

Żeby była jasność. Nie chcę nikomu wciskać kitu, że możesz jeść co chcesz i stale i spektakularnie poprawiać swoją sylwetkę. Jeśli ktoś wygląda dobrze, a nie zwraca uwagi na swoje odżywianie to albo ma niesamowitą przemianę materii (to zdarza się rzadko i z wiekiem ulega pogorszeniu) albo ma to szczęście że lubi tylko zdrowe produkty w racjonalnych ilościach. Odchudzanie wcale nie jest prostą sprawą. Większość ludzi musi uważać na to co je. Ćwiczenia fizyczne oczywiście tu pomogą ale nie załatwią sprawy. Jeśli chcemy schudnąć bilans kaloryczny musi być ujemny, a spożywanie produkty dobre dla naszego zdrowia.

Moim celem jest by pokazać Wam, że nie jest potrzebna restrykcyjna dieta, głodzenie się i ciągłe liczenie kalorii. Można to tak ogarnąć żeby od czasu do czasu jeść to co lubimy i poprawiać swój wygląd i zdrowie.

 

Oto podstawowe założenia zdrowego odżywiania

 

1.) Unikaj śmieciowego jedzenia

Unikaj rzeczy takich jak fast foody, słodycze, alkohol i wiele innych. Prowadzą one do utraty zdrowia i pieniędzy a nie wnoszą praktycznie nic dobrego.

 

2.) Jedz zdrowe produkty

Nieprzetworzone jedzenie wysokiej jakości nawet w dużych ilościach raczej nie sprawi że będziemy otyli. To wcale nie nadmiar kalorii jest dla nas najgorszy, a pogorszenie funkcjonowania organizmu przez negatywne zmiany wywołane toksycznym jedzeniem. Nie namawiam do jedzenia tylko produktów ekologicznych (mało kogo na to stać) ale tych wartościowych i mało przetworzonych.

 

3.) Jedz dużo warzyw i umiarkowane ilości owoców

Ten punkt łączy się z poprzednim. Warzywa i owoce dostarczają nam wiele witamin i minerałów wpływających korzystnie na nasz organizm. Z tymi drugimi nie należy przesadzać bo dostarczymy za dużo fruktozy, która w zbyt dużych ilościach może wywołać wiele niekorzystnych dla zdrowia efektów.

 

4.) Wiedz ile czego jesz i modyfikuj te ilości

To bardzo ważne. Zwłaszcza źródła węglowodanów jak kasze i makarony powinny być spożywane w konkretnych ilościach. Jeśli na przykład jemy na obiad 100 gram kaszy gryczanej i nie chudniemy, zmniejszmy tą ilość do 75 gram i obserwujmy efekty.

 

5.) Nie licz kalorii

O ile dla sportowców dyscyplin sylwetkowych jest to niezbędne o tyle zwykli ludzie nie muszą tak tego pilnować. Dodatkowo każdy jest inny, a różne wzory wyliczają zapotrzebowanie kaloryczne bardzo pobieżnie. Lepiej sprawdzać zapotrzebowanie przez kontrolę wyglądu i wagi w okresach co najmniej tygodniowych. Jeśli nie chudniemy obniżmy kaloryczność itd. Można na początek policzyć nasze zapotrzebowanie ale tylko by od czegoś zacząć. Prawdziwą kaloryczność możemy znaleźć jedynie metodą prób i błędów.

 

6.) Zadbaj o to by czuć się dobrze

Jeśli jedząc coś czujemy się gorzej to najprawdopodobniej nie jest to dla nas dobre, W takiej sytuacji można to wyeliminować i zobaczyć, czy nasze samopoczucie poprawi się.

 

7.) Zrób jeden luźniejszy dzień

Jeśli odżywiamy się zdrowo 6 dni w tygodniu to siódmego pozwólmy sobie na odstępstwa w granicach rozsądku. Możemy tu zjeść więcej albo takie produkty, które lubimy ale są niezdrowe i kaloryczne. Jeśli taki dzień zrobimy tylko raz w tygodniu to i przyjemność będzie większa. Dodatkowo organizm dostając okazyjnie więcej kalorii nie spowolni metabolizmu.

 

8.) Trenuj !

Bez aktywności fizycznej schudnięcie będzie dużo trudniejsze, a i jego efekty będą krótkotrwałe. Najwięcej osiągniemy łącząc dobry trening ze zdrowym odżywianiem

 

9.) Zadbaj o regenerację i ograniczenie stresu

Jeśli się nie zregenerujemy nasz organizm nigdy nie będzie funkcjonował dobrze i nie schudniemy !

 

Jak widać nie jest to takie trudne. Nie potrzeba skomplikowanych wyliczeń i restrykcyjnych diet. Jeśli podejdziemy do tego racjonalnie z pewnością osiągniemy efekty !

Jeśli brakuje ci pomysłów na proste posiłki zajrzyj tutaj, tutaj i tutaj

 

Trener Personalny Mateusz Grabowski

No Comments

Post A Comment